Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFabiana Andrade Bernardes Almeidapt_BR
dc.date.accessioned2021-08-03T13:52:33Z-
dc.date.available2021-08-03T13:52:33Z-
dc.date.issued2017-10-
dc.citation.issue12pt_BR
dc.citation.spage6932pt_BR
dc.citation.epage6943pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37206-
dc.description.abstractThe predominant paradigm in touristic studies leads us to create the concept of tourism as a organized trip from commercial operation. The commodification of trip, as its turn, generates effects in the manner how one experiences the space and in the manner how it is conceived and ordered for touristic purposes. On these terms, rural or urban space is taken as specialized – which induces to a standardization of multiple spaces conducted by a touristic urbanization which generates conflicts on the places. Therefore, a theoretical and critical thinking that refuses the belief in a supposed determinism becomes interesting – independent of subjects attendance – among trip and consumption of tourist attractions and tourist equipments. The present text conduct to a reflection about the current conflicts and considers other ways for the space experimentation thought the crossing-trip.pt_BR
dc.description.resumoO paradigma predominante nos estudos turísticos acabou por fundar o conceito de turismo como a viagem organizada a partir de uma operação comercial. A mercantilização da viagem, por sua vez, gera conseqüências no modo como se experimenta o espaço e na forma como é concebido e ordenado para fins turísticos. Nesses termos, o espaço urbano ou rural é tomado como especializado – o que induz à padronização dos espaços múltiplos, através de uma urbanização turística geradora de conflitos nos lugares. Portanto, interessa a reflexão crítica de natureza teórica que recusa a crença em um suposto determinismo — independente da presença dos sujeitos – entre viagem e consumo de atrativos e equipamentos turísticos. O presente texto encaminha reflexão acerca de conflitos atuais nos lugares, assim como considera outros modos de experimentação do espaço através da viagem-travessia.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentIGC - DEPARTAMENTO DE GEOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofAnais do XII Encontro Nacional da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Geografiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEspaços múltiplospt_BR
dc.subjectConhecimento e urbanização turísticapt_BR
dc.subjectViagempt_BR
dc.subject.otherTurismopt_BR
dc.subject.otherUrbanizaçãopt_BR
dc.subject.otherViagempt_BR
dc.titleA produção de espaços turísticos e a mercantilização dos lugarespt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://www.enanpege.ggf.br/2017pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A produção de espaços turísticos e a comercialização dos lugares.pdf512.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.