Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37233
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorArnaldo Leite de Alvarengapt_BR
dc.date.accessioned2021-08-03T22:11:10Z-
dc.date.available2021-08-03T22:11:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue16pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage18pt_BR
dc.identifier.issn22382046pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37233-
dc.description.abstractThis article proposes a reflection about the Political Pedagogical Project ofthe undergraduate course in Dance – Bachelor of Education degree – ofthe School of Fine Arts at the Federal University of Minas Gerais. It presents the paths that have been and are still being traced in the proposition of higher education in dance in this institution, considering that dancing and teaching dance constitute an inherent knowledge of the experience of learning about and with the body. The proposal, therefore, opens up to all kinds of previous stylistic training of the applicants, based on movement organization principles that are present in all dances, and is structured on three central points: a theoretical one, another practical and theoretical, and a didactic-pedagogical – all added to two artistic-pedagogical pathspt_BR
dc.description.resumoEste ensaio propõe uma reflexão a partir do Projeto Político Pedagógico do Curso de Graduação em Dança - Modalidade Licenciatura da Escola de Belas Artes da Universidade Federal de Minas Gerais. Considerando que o dançar e o ensinar dança constituem conhecimentos inerentes à experiência de aprendizado no e pelo corpo, apresenta-se os caminhos que foram e estão sendo trilhados na proposição de formação superior em dança nessa instituição. Tal proposta abre-separa todo tipo de formação estilística prévia dos pretendentes, partindo de princípios de organização do movimento presente em todas as danças e estruturando-se sobre três eixos centrais: um teórico, outro prático-teórico e outro didático-pedagógico, somados a dois aprofundamentos artísticos pedagógicos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPós: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes da Escola de Belas Artes da UFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDançapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectLicenciaturapt_BR
dc.subject.otherUniversidade Federal de Minas Gerais. Curso de Graduação em Dançapt_BR
dc.subject.otherDança - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherLicenciaturapt_BR
dc.titleA licenciatura para dança na Escola de Belas Artes da UFMG: nem tudo são flores, mas já é possível construir um belo buquêpt_BR
dc.title.alternativeThe dance education program in the School Of Fine Arts of UFMG: not everything blossoms, but it is still possible to build a beautiful bouquetpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15597pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3427-0829pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A licenciatura para dança na Escola de Belas Artes da UFMG.pdf201.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.