Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarcelo Ramos de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2021-08-04T14:47:30Z-
dc.date.available2021-08-04T14:47:30Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.issue38pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage14pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35699/2317-6377.2018.5242pt_BR
dc.identifier.issn23176377pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37251-
dc.description.abstractO presente artigo aborda as circunstâncias históricas que culminaram com a composição da obra Sinfonia No. 2 Brasília, de César Guerra-Peixe, escrita para orquestra sinfônica, coro misto e um narrador opcional. A obra foi originalmente composta para um concurso organizado pelo MEC em 1960 para celebrar a inauguração da nova capital do Brasil, gerando uma substancial controvérsia, pois, além de não ter sido outorgado o prêmio de primeiro lugar, houve um empate entre três candidatos no segundo lugar: Guerra-Peixe, Guerra-Vicente e Claudio Santoro –todos eles compositores consagrados da música brasileira atual. A Sinfonia Brasília de Guerra-Peixe foi objeto de minha dissertação de doutorado em três frentes principais: produção de uma edição de performance da partitura completa; execução da obra nos Estados Unidos e no Brasil, com o objetivo de corrigir os eventuais erros e divulgação da obra; e produção de texto histórico e analítico musical.pt_BR
dc.description.resumoThis article investigates the historical circunstances that led to the composition of Symphony No. 2 Brasília, by César Guerra-Peixe, written for symphony orchestra, mixed choir and an optional narrator. The piece was originally composed for a competition organized by the Radio Station of Ministry of Education in 1960 to celebrate the inauguration of the new Brazilian capitol, originating substantial controversy, hence the first prize was not awarded and a tie was registered between three candidates in second place: Guerra-Peixe, Guerra-Vicente, and Claudio Santoro – all of them became renowned composers of Brazilian music. The Symphony Brasíliaby Guerra-Peixe was subject of my doctoral project in three principal fronts: production of a performance edition of the full score and parts; performance of the work in the US and Brazil, aiming to correct eventual mistakes and spread the music; and a production of historical and analytical texts.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMUS - DEPARTAMENTO DE TEORIA GERAL DA MÚSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPer Musipt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGuerra-Peixept_BR
dc.subjectSymphony No. 2 Brasíliapt_BR
dc.subject.otherMúsica brasileirapt_BR
dc.subject.otherSinfoniapt_BR
dc.titleGuerra-Peixe’s Symphony No. 2 Brasília (Part 1): A Historical Backgroundpt_BR
dc.title.alternativeSinfonia No. 2 Brasília de Guerra-Peixe (Parte 1): Antecedentes Históricospt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5242/3256pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guerra-Peixe’s Symphony No. 2 Brasília (Part 1) - A Historical Background.pdf902.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.