Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37368
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Marcos César de Senna Hill | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2263233359051121 | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Wagner Leite Viana | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Jurandir Francisco do Nascimento | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Luciana de Oliveira | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | César Geraldo Guimarães | pt_BR |
dc.creator | Antônio Tadeu Fagundes Junior | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/1722111828103391 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-08-10T00:16:18Z | - |
dc.date.available | 2021-08-10T00:16:18Z | - |
dc.date.issued | 2019-04-03 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37368 | - |
dc.description.abstract | "Mandingas and art-Manhas" consists of a research in visual arts, which thinks and executes the dialogue between traditional knowledge and contemporary art, as well as the dialogue between these knowledge and doing and academic research. Mandinga is method. Art is a tool to raise other possibilities of formatting and search execution. The objective is to dismantle some remnants of the oppression and erasure of Afro-indígenas Epistemologies, in the university and in other spaces of circulation of knowledge. The production of images, poetry and artistic actions dictates the rhythm of the page and the text of the dissertation. Your organization is circular. It is a game among the elements raised by the research. | pt_BR |
dc.description.resumo | “Mandingas e Arte-Manhas” consiste em uma pesquisa em Artes Visuais, que pensa e executa o diálogo entre os Saberes Tradicionais e a Arte Contemporânea, bem como, o diálogo entre estes saberes e fazeres e a pesquisa acadêmica. Mandinga é método. A arte é ferramenta para levantar outras possibilidades de formatação e execução de pesquisa. O objetivo é desmantelar alguns resquícios da opressão e do apagamento das epistemologias afro-indígenas, na universidade e em outros espaços de circulação de conhecimento. A produção de imagens, de poesias e de ações artísticas dita o ritmo da página e do texto da dissertação. Sua organização é circular. É um jogo entre os elementos levantados pela pesquisa. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Artes | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Mandinga | pt_BR |
dc.subject | Arte contemporânea | pt_BR |
dc.subject | Saberes tradicionais | pt_BR |
dc.subject | Arte e jogo e pesquisa em arte | pt_BR |
dc.subject.other | Cultos afro-brasileiros | pt_BR |
dc.subject.other | Cultura popular | pt_BR |
dc.subject.other | Epistemologia social | pt_BR |
dc.subject.other | Criação (Literária, artística, etc.) | pt_BR |
dc.subject.other | Artes | pt_BR |
dc.title | Mandingas e arte-manhas | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mandingas e Arte-Manhas - ONL.pdf | 3.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.