Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Francis Marcean Resende Barrospt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2911832878685123pt_BR
dc.contributor.referee1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.creatorIsabele dos Anjos Ferreirapt_BR
dc.date.accessioned2021-08-10T16:33:19Z-
dc.date.available2021-08-10T16:33:19Z-
dc.date.issued2021-04-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37385-
dc.description.abstractSeveral authors highlight the central role of the customer and his satisfaction in commercial relations. Significant marketing research efforts are directed towards understanding the consumer experience from the customer's perspective. The implementation of tools that help companies to direct efforts to improve the customer experience and, thus, generate profitability for the business is fundamental. The need for companies to plan certain ways to provide satisfaction and value based on their customers' interactions with the company, brand or product. This article aims to discuss a case study of a multinational company in the building industry. From the analysis of the NPS (Net Score Promoter) research and the analysis of the secondary data, we sought to counter a proposal of the company with the theoretical models. The results point to a good convergence between theory and practice, demonstrating the importance of the customer experience as an option for strategic positioning in the market.pt_BR
dc.description.resumoVários autores destacam o papel central do cliente e sua satisfação nas relações comerciais. Esforços significativos de pesquisa de marketing são direcionados para a compreensão da experiência do consumidor a partir da perspectiva do cliente. A implementação de ferramentas que auxiliem as empresas a direcionar esforços para melhorar a experiência do cliente e, assim, gerar rentabilidade para o negócio é de fundamental importância. A necessidade de empresas planejarem determinadas formas de proporcionar satisfação e valor, a partir das interações de seus clientes com a empresa, marca ou produto. Este artigo tem como objetivo discutir um estudo de caso de uma empresa multinacional do setor de construção civil. A partir da análise da pesquisa do NPS (Net Score Promoter) e da análise dos dados secundários, buscou-se contrapor uma proposta da empresa com os modelos teóricos. Os resultados apontam para uma boa convergência entre teoria e prática, demonstrando a importância da experiência do cliente como opção de posicionamento estratégico no mercado.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectExperiência do clientept_BR
dc.subjectNPSpt_BR
dc.subjectPesquisa de satisfaçãopt_BR
dc.subjectRentabilidadept_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleProgramas e ações para enriquecer a experiência do cliente: um estudo de caso de uma multinacional do ramo da construção civilpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_Monografia_Esp.Gestão.Estratégica.pdf643.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.