Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://hdl.handle.net/1843/37524
Tipo: | Artigo de Periódico |
Título: | Streaming subjectivation: two questions and one thesis about netflix |
Autor(es): | Andityas Soares de Moura Costa Matos |
Resumo: | This paper aims to investigate – shortly – the sub jectivation process that emerges from Netflix, here understood as a spectacular apparatus that articulates, in a very specific way, the category of “subject”. For this purpose, it uses ideas of authors such as Giorgio Agamben, Roberto Esposito, Michael Hardt & Antonio Negri and Gilles Deleuze. The paper initially delineates a brief theoretical introduction to problems regarding subjectivation and desubjectivation in the post-modernity, espe cially considering the role played by the new technologies and the new media. Then, it presents two questions about Netflix and its relationship with the guilt, the common and the spectacle. The paper concludes with one thesis: Netflix is a new expression of political theology, since it works dividing and unifying the reality, like the disjunctive synthe sis thought by Deleuze. Finally, the text indicates some quick hypothesis that point to a new use – profanatory and careless – of Netflix. |
Assunto: | Filosofia |
Idioma: | por |
País: | Brasil |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Instituição: | UFMG |
Departamento: | DIR - DEPARTAMENTO DE DIREITO DO TRABALHO E INTRODUÇÃO AO ESTUDO DO DIREITO |
Tipo de Acesso: | Acesso Aberto |
Identificador DOI: | https://doi.org/10.13135/2385-1945/3962 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/37524 |
Data do documento: | Set-2018 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.ojs.unito.it/index.php/philosophykitchen/article/view/3962 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Philosophy kitchen |
Aparece nas coleções: | Artigo de Periódico |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Streaming subjectivation.pdf | 96.04 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.