Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCamilo de Oliveira Aggiopt_BR
dc.date.accessioned2021-08-23T11:08:47Z-
dc.date.available2021-08-23T11:08:47Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume68pt_BR
dc.citation.issue270pt_BR
dc.citation.spage47pt_BR
dc.citation.epage76pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.22201/fder.24488933e.2018.270.63649pt_BR
dc.identifier.issn2448-8933pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37675-
dc.description.abstractThis paper saims at present a theoretical discussion concerning the democractic principle of objective rights and rational choice and its intrinsic relation with the provision of public interest type of information, particularly those provi-ded by political campaigns in digital environments. Therefore, messages published by the three 2010 ́s main presidential cam-paigns on Twitter were analyzed concerning the pre-campaign period and the first and the second round of 2010 Brazilian election.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo propõe uma discussão teórica acerca dos princípios da igualdade objetiva e da racionalidade da democracia e suas relações intrínsecas com o provimento de informações de interesse público, particularmente aquelas produzidas e distribuídas por campanhas políticas em ambientes digitais e seus possíveis diferenciais. Para tanto, foram analisadas todas as mensagens publicadas nos perfis dos três principais candidatos a presidente do Brasil em 2010 (José Serra, Dilma Rousseff e Marina Silva) na plataforma Twitter, compreendendo os períodos de pré-campanha, primeiro e segundo turnos da disputa presidencial.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de la Facultad de Derecho de Méxicopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDemocraciapt_BR
dc.subjectCampanhas políticaspt_BR
dc.subjectTwitterpt_BR
dc.subjectCandidatos a presidente do Brasil em 2010pt_BR
dc.subjectMediapt_BR
dc.subject.otherDemocracia Brasilpt_BR
dc.subject.otherCampanha políticapt_BR
dc.subject.otherMídias sociaispt_BR
dc.subject.otherTwitterpt_BR
dc.subject.otherEleições 2010 Brasilpt_BR
dc.titleInformação política, campanha negativa e eleições: o conteúdo das campanhas presidenciais de 2010 no Twitterpt_BR
dc.title.alternativePolitical information, negative campaign and elections: the content of the 2010 presidential campaigns on Twitterpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://www.revistas.unam.mx/index.php/rfdm/article/view/63649pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1383-9019pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CamiloInformacaoPolitica.pdf3.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.