Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37724
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorElen de Medeirospt_BR
dc.date.accessioned2021-08-24T15:08:23Z-
dc.date.available2021-08-24T15:08:23Z-
dc.date.issued2018-12-29-
dc.citation.volume23pt_BR
dc.citation.issue47pt_BR
dc.citation.spage994pt_BR
dc.citation.epage1007pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.22409/gragoata.2018n47a1171pt_BR
dc.identifier.issn2358-4114pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37724-
dc.description.abstractFrom the approach of four theatrical pieces – Apocalipse 1,11 (Teatro da Vertigem),Agreste and Projeto Body Art (by Newton Moreno), and Amores surdos (by Grace Passô) –, we intend to recognize propositions of insertion of deviant elements of the real or the referential of representation in contemporary theater. In this sense, the works deal, each with a particular poetics, with strange elements that mark deviations of behavior, thus causing a displacement as to the composition of the theatrical mimesis, and approach the perceptions of social reality in its multiple marginalizations and forms of reading.pt_BR
dc.description.resumoCom base na abordagem de quatro obras, Apocalipse 1,11, do Teatro da Vertigem, Agreste e Projeto Body Art, de Newton Moreno, e Amores surdos,de Grace Passô, pretende-se reconhecer proposições de inserção de elementos desviantes do real ou do referencial de representação no teatro contemporâneo.Nesse sentido, as obras lidabym, cada qual com uma poética particular, com elementos estranhos que marcam desvios de comportamento, provocando assim um deslocamento quanto à composição da mimese teatral, e aproximam-se das percepções da realidade social em suas múltiplas marginalizações e formas de leitura.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofGragoatápt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDramaturgia contemporâneapt_BR
dc.subjectDesvios do realpt_BR
dc.subjectMimese teatralpt_BR
dc.subjectLiteratura dramáticapt_BR
dc.subject.otherTeatropt_BR
dc.subject.otherMimese na artept_BR
dc.titleFissuras do real: desvios da mimese na dramaturgia brasileira contemporâneapt_BR
dc.title.alternativeFissures of the real: deviations from mimesis in contemporary Brazilian dramaturgypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.uff.br/gragoata/article/view/33613pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1281-2092pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fissuras do real desvios da mimese na dramaturgia brasileira contemporânea .pdf173.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.