Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37739
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | César Geraldo Guimarães | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-08-24T21:51:12Z | - |
dc.date.available | 2021-08-24T21:51:12Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.citation.issue | 35 | pt_BR |
dc.citation.spage | 45 | pt_BR |
dc.citation.epage | 55 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/1982-2554130502 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1982-2553 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37739 | - |
dc.description.abstract | The paper analyzes the creative process of David Perlov’s cinematographic diaries and focuses mainly on his Brazilian experience. The paper analyzes how the filmmaker’s script makes a double-sided surface of the images of memory - such as the Moebius band - that goes from the inside to the outside, from the subjective experience to the social and historical experience. | pt_BR |
dc.description.resumo | Com base no estudo do processo criador dos diários cinematográficos de David Perlov, e detendo-se sobretudo na sua experiência brasileira, o artigo analisa como a escritura fílmica do cineasta faz das imagens da memória uma superfície de dupla face – como a banda de Moebius – que passa do interior ao exterior, do dentro ao fora, da experiência subjetiva à experiência social e histórica. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | CNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico | pt_BR |
dc.description.sponsorship | FAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Gerais | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIAL | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Galáxia (São Paulo) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | David Perlov | pt_BR |
dc.subject | Imagens da memória | pt_BR |
dc.subject | Autobiografia | pt_BR |
dc.subject.other | Perlov, David | pt_BR |
dc.subject.other | Autobiografia | pt_BR |
dc.subject.other | Memória | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema | pt_BR |
dc.title | Experiência subjetiva e experiência histórica nos diários de David Perlov | pt_BR |
dc.title.alternative | Subjective experience and historical experience in the diaries of David Perlov | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/30502 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/ 0000-0001-8616-6279 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
cesarExperienciaSubjetiva.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.