Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37882
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Junia de Carvalho Fidélis Braga | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/8894384493587949 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Estevão Carvalho Batista | pt_BR |
dc.creator | Adriana Maria das Graças Nunes de Oliveira Picoli | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T18:21:31Z | - |
dc.date.available | 2021-09-01T18:21:31Z | - |
dc.date.issued | 2016-09-14 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37882 | - |
dc.description.abstract | In this academic work, the topics in each unit have been precisely selected to provide students with opportunities to explore family issues that many people face in their daily lives. The communication skills acquired are linked to the basic themes and create situations and scenarios that encourage students to interact and discuss ideas in the same way they would in the real world for learning the English language. The content of the units is derived from authentic texts enabling students to learn in an inductive and more autonomous way as well. Units are divided into different sections in order to organize and formalize a consistent learning process. | pt_BR |
dc.description.resumo | Nesta monografia de Especialização, os tópicos de cada unidade foram selecionados com precisão para fornecer aos alunos oportunidades de explorar problemas familiares que muitas pessoas enfrentam em suas vidas diárias. As habilidades de comunicação adquiridas estão ligadas aos temas básicos e criam situações e cenários que incentivam os alunos a interagir e discutir ideias da mesma forma que fariam no mundo real para o aprendizado da língua inglesa. O conteúdo das unidades é derivado de textos autênticos possibilitando que os alunos aprendam também de forma indutiva e mais autônoma. As unidades são divididas em diferentes seções de modo a organizar e formalizar um processo de aprendizagem consistente. | pt_BR |
dc.language | eng | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pt/ | * |
dc.subject | Língua inglesa – Estudo e ensino. | pt_BR |
dc.subject | Língua inglesa - Métodos de ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa – Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa – Métodos de ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Aquisição da segunda linguagem | pt_BR |
dc.title | What is success for you? english teaching material | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Língua Inglesa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC - UFMG Adriana Maria versão Especialização 29 08 2021.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License