Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/38040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPablo Moreno Fernandes Vianapt_BR
dc.date.accessioned2021-09-16T12:28:51Z-
dc.date.available2021-09-16T12:28:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage97pt_BR
dc.citation.epage108pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i2p97-108pt_BR
dc.identifier.issn1984-5057pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/38040-
dc.description.abstractIn contemporary times, advertising is sophisticated, presenting becoming increasingly as content. One way to do this is hybridizing to other content, such as journalism. This article analyzes advertorials, advertising texts presented in the form of news, conveyed in G1 by the advertiser Empório da Cerveja. In these news you can see a form of communication that balances journalistic content, with strong influence of cultural journalism and builds imagination and consumption experience, without making direct references to the advertiser.pt_BR
dc.description.resumoNa contemporaneidade, a publicidade se sofistica, apresentando-se cada vez mais como conteúdo. Uma das formas para isso é hibridizar-se a outros tipos de conteúdo, como o jornalismo. Este artigo analisa publieditoriais, textos publicitários apresentados sob a forma de notícias, veiculados no portal G1 pelo anunciante Empório da Cerveja. Nessas notícias vê-se uma forma de comunicação que utiliza conteúdo jornalístico, com forte influência do jornalismo cultural, e constrói um imaginário de experiência de consumo, sem fazer menções diretas ao anunciante.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofSignos do Consumopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPublieditorialpt_BR
dc.subjectConsumopt_BR
dc.subjectNotíciaspt_BR
dc.subjectPublicidade contemporâneapt_BR
dc.subject.otherPublicidadept_BR
dc.subject.otherPublicidade e consumopt_BR
dc.subject.otherJornalismopt_BR
dc.subject.otherAnúnciospt_BR
dc.titleCerveja e notícias híbridas: publieditoriais no G1pt_BR
dc.title.alternativeBeer and hybrid news: advertorials in G1pt_BR
dc.title.alternativeCerveza y noticias hibridas: publirreportajes en G1pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/122104pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/ 0000-0002-5446-9301pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pabloCervejaNoticias.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.