Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/38444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Anderson Altair Pinheiro de Macedopt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4930368588297718pt_BR
dc.contributor.referee1Leandra de Castro Gonzaga Figueirópt_BR
dc.creatorAdriana Madalena de Araújo Fariapt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1224892458388732pt_BR
dc.date.accessioned2021-10-20T12:14:03Z-
dc.date.available2021-10-20T12:14:03Z-
dc.date.issued2019-11-30-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/38444-
dc.description.abstractIn Physics teaching, we observe that the students saw the subject as abstract and sometimes its content is not applicable. Digital technologies have become a great ally in the teaching-learning process and are being used as a tool to stimulate students in their learning. A lesson using Information and Communication Technologies (ICTs) requires consistent planning so that the educational goals was’t forgotten and the objective of the lesson was achieved. Thus, this paper proposes 5 (five) didactic sequences (DS) that address digital technologies for teaching Physics, which can be applied to students of Regular High School and Youth and Adult Education. The SD can be adapted or applied in their entirety, also for 9th grade of elementary school, in science. The tools used were teaching through comics, storytelling, simulations, animations and social networkspt_BR
dc.description.resumoNo ensino de Física observamos que a disciplina é vista como abstrata pelos alunos e por vezes não aplicável o seu conteúdo. As tecnologias digitais têm se tornado uma grande aliada no processo de ensino-aprendizagem e sendo usada como uma ferramenta para estimular os alunos no seu aprendizado. A aula usando as tecnologias da informação e da comunicação (TIC’s) requer um planejamento consistente para que os objetivos educacionais não sejam esquecidos e o objetivo da aula seja alcançado. Assim, esse trabalho propõe 5 (cinco) sequências didáticas (SD) que abordam as tecnologias digitais para o ensino de Física, podendo ser aplicadas para alunos do Ensino Médio Regular e Educação de Jovens e Adultos. As SD podem ser adaptadas ou aplicadas na integra, também, para o 9° ano do Ensino Fundamental, na disciplina de ciências. As ferramentas utilizadas foram o ensino por histórias em quadrinhos, storytelling, simulações, animações e redes sociais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectFísicapt_BR
dc.subjectDidáticaspt_BR
dc.subjectTIC'spt_BR
dc.subject.otherEducação tecnológicapt_BR
dc.subject.otherTecnologia educacionalpt_BR
dc.subject.otherMaterial didáticospt_BR
dc.titlePortfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitaispt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC_Adriana Faria_versão_Final.pdfTcc_atualizado1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.