Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/38580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Jacqueline Braga Paiva Oreficipt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2231385348586129pt_BR
dc.contributor.referee1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.creatorFernando Biondi Guimarãespt_BR
dc.date.accessioned2021-11-03T11:32:16Z-
dc.date.available2021-11-03T11:32:16Z-
dc.date.issued2021-08-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/38580-
dc.description.abstractThis Business Plan refers to the analysis of a Consulting company in the area of Finance and Strategic Planning and it will have only the author as a partner and consultant. Considering professional experience and academic training, the focus will be on business finance and the development of Strategic Planning. Studies and market research will be presented that show the opportunities in these areas. The target market will be medium and large companies with revenues between R $ 5 and 100 MM per year. Considering that the company's fixed cost will be low, the great challenge for the project's success is to attract customers that generate recurring revenues. As for the location, the focus will initially be on the State of Minas Gerais. As the consultancy work is intellectual and based on the experience and knowledge of the professionals, there will be in-depth topics on what a consultancy is, the role of the consultant, their required skills and the areas of expertise. Consultancy methods and techniques will also be explored in the two areas proposed in this analysis: Finance and Strategic Planning. The Plan demonstrates that it probable for the author to assume this new profession.pt_BR
dc.description.resumoO presente Plano de negócios se refere à análise de uma empresa de Consultoria na área de Finanças e Planejamento Estratégico e terá apenas o autor como sócio e consultor. Considerando a experiência profissional e a formação acadêmica, a atuação será em finanças empresariais e desenvolvimento de Planejamento Estratégico. Serão apresentados estudos e pesquisas de mercado que mostram as oportunidades nessas áreas. O mercado alvo são empresas de médio e grande porte com faturamento entre R$ 5 e 100 MM por ano. Considerando que o custo fixo da empresa será baixo, o grande desafio para o sucesso do projeto é a atração de clientes que gerem receitas recorrentes. Quanto à localização, o foco se dará inicialmente no Estado de Minas Gerais. Como o trabalho de consultoria é intelectual e baseado na experiência e conhecimento dos profissionais, haverá tópicos aprofundados sobre o que é uma consultoria, o papel do consultor suas competências exigidas e as áreas de atuação. Serão explorados também os métodos e técnicas de consultoria nas duas áreas propostas nessa análise: Finanças e Planejamento Estratégico. O Plano demonstra que é viável que o autor assuma essa nova profissão.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Administraçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectConsultoriapt_BR
dc.subjectFinançaspt_BR
dc.subjectPlanejamento Estratégicopt_BR
dc.titlePlano de negócios: empresa de consultoria em finanças e planejamento estratégicopt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BiondiMonografiaPlanejamentoEstrategico.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.