Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/38809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFrederico Canutopt_BR
dc.date.accessioned2021-12-06T19:45:26Z-
dc.date.available2021-12-06T19:45:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume25pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage183pt_BR
dc.citation.epage206pt_BR
dc.identifier.issn14132109pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/38809-
dc.description.abstractUsing june of 2013 as a reference, the present article intends to explore the possibilities of the school as a public institution of urban planning through the mobilization of citizens and the production of a social and spatial cartography of the local potentialities. In order to discuss such approach, we will use three exercises produced in the two contexts: one related to a research project coordinated by me named "Democratic Platforms: Schools as urban planning agents" financed by FAPEMIG in Minas Gerais, Brasil; and the other, a course given in Architecture and Urbanism Graduation in UFMG named "Urban Planning Studio: Occupation and Planning Problems related to water basins".pt_BR
dc.description.resumoAtravés de aproximações com o acontecimento junho de 2013, o presente artigo pretende explorar as possibilidades que a instituição escolar tem de se tornar foco para novas possibilidades de planejamento urbano assentados numa mobilização local de moradores e cartografia das potencialidades locais. Usaremos como estudo de caso três exercícios de aproximação e assessoramento técnico urbanístico produzidos no contexto do projeto de pesquisa financiado pela FAPEMIG denominado "Plataformas Democráticas: Escolas como Agentes de Planejamento Urbano" e dentro da disciplina "Oficina de Planejamento Urbano: Problemas de Planejamento e Ocupação de Sub-bacias" lecionada no curso de Arquitetura e Urbanismo da Universidade Federal de Minas Gerais que tem como recorte a relação do território com as águas urbanas e a bacia hidrográficapt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - DEPARTAMENTO DE URBANISMOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRua (unicamp)pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAssessoria Tecnicapt_BR
dc.subjectcartografias urbanaspt_BR
dc.subjectDemocraciapt_BR
dc.subject.otherPlanejamento urbanopt_BR
dc.titleTrês experimentos escolares e 2013: um primeiro contato, um erro e uma assessoriapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://https://www.labeurb.unicamp.br/rua/web/index.php?r=artigo/verpdf&publicacao_id=215pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tres experimentos UNICAMP CANUTO.pdf891.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.