Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/38809
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Frederico Canuto | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-12-06T19:45:26Z | - |
dc.date.available | 2021-12-06T19:45:26Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.citation.volume | 25 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 183 | pt_BR |
dc.citation.epage | 206 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 14132109 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/38809 | - |
dc.description.abstract | Using june of 2013 as a reference, the present article intends to explore the possibilities of the school as a public institution of urban planning through the mobilization of citizens and the production of a social and spatial cartography of the local potentialities. In order to discuss such approach, we will use three exercises produced in the two contexts: one related to a research project coordinated by me named "Democratic Platforms: Schools as urban planning agents" financed by FAPEMIG in Minas Gerais, Brasil; and the other, a course given in Architecture and Urbanism Graduation in UFMG named "Urban Planning Studio: Occupation and Planning Problems related to water basins". | pt_BR |
dc.description.resumo | Através de aproximações com o acontecimento junho de 2013, o presente artigo pretende explorar as possibilidades que a instituição escolar tem de se tornar foco para novas possibilidades de planejamento urbano assentados numa mobilização local de moradores e cartografia das potencialidades locais. Usaremos como estudo de caso três exercícios de aproximação e assessoramento técnico urbanístico produzidos no contexto do projeto de pesquisa financiado pela FAPEMIG denominado "Plataformas Democráticas: Escolas como Agentes de Planejamento Urbano" e dentro da disciplina "Oficina de Planejamento Urbano: Problemas de Planejamento e Ocupação de Sub-bacias" lecionada no curso de Arquitetura e Urbanismo da Universidade Federal de Minas Gerais que tem como recorte a relação do território com as águas urbanas e a bacia hidrográfica | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ARQ - DEPARTAMENTO DE URBANISMO | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Rua (unicamp) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Assessoria Tecnica | pt_BR |
dc.subject | cartografias urbanas | pt_BR |
dc.subject | Democracia | pt_BR |
dc.subject.other | Planejamento urbano | pt_BR |
dc.title | Três experimentos escolares e 2013: um primeiro contato, um erro e uma assessoria | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | http://https://www.labeurb.unicamp.br/rua/web/index.php?r=artigo/verpdf&publicacao_id=215 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tres experimentos UNICAMP CANUTO.pdf | 891.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.