Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/40299
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | André Henrique Chabaribery Capi | pt_BR |
dc.creator | Hélder Ferreira Isayama | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-03-22T13:51:06Z | - |
dc.date.available | 2022-03-22T13:51:06Z | - |
dc.date.issued | 2019-01 | - |
dc.citation.volume | 12 | pt_BR |
dc.citation.issue | 28 | pt_BR |
dc.citation.spage | 141 | pt_BR |
dc.citation.epage | 164 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.20952/revtee.v12i28.8493 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2358-1425 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/40299 | - |
dc.description.abstract | The objective of the research was to analyze the professional career of the group of trainers; understand how personal knowledge and training (considering the relationship with the spaces, people, institutions and experiences) were built and articulated with their career in acting as a trainer of PELC and examine whether the leisure experiences of trainers influence and / or were appropriate as a knowledge about the leisure and the possible relationship with the qualification in professional training to act in the area. For research we combine procedures of bibliographic research, documentary and of field. In documentary research we analyze the Lattes system of sixteen trainers who participated in the survey. In field research we use the techniques of semi-structured interviews and focus groups (GF) through Hangout On Hair. | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo da pesquisa foi analisar a trajetória profissional do grupo de formadores; compreender como os saberes pessoais e da formação profissional (considerando a relação com os espaços, as pessoas, as institui-ções e as experiências) foram construídos e articulados com a sua trajetória na atuação como formador do PELC e analisar se as experiências de lazer dos formadores influenciam e/ou foram apropriadas como saber sobre o lazer e a possível relação com a qualificação na formação do profissional para atuar na área. Para a pesquisa combinamos procedimentos da pesquisa bibliográfica, documental e de campo. Na pesquisa do-cumental analisamos o currículo Lattes dos dezesseis formadores que participaram do estudo. Na pesquisa de campo empregamos as técnicas da entrevista semiestruturada e grupos focais (GF) online via Hangout On Hair. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Tempos e Espaços em Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Formação profissional | pt_BR |
dc.subject | Trajetória | pt_BR |
dc.subject | Lazer | pt_BR |
dc.subject.other | Formação profissional | pt_BR |
dc.subject.other | Lazer | pt_BR |
dc.subject.other | Esportes | pt_BR |
dc.subject.other | Políticas públicas | pt_BR |
dc.title | Uma análise sobre a trajetória e a formação de formadores do Programa Esporte e Lazer da Cidade (PELC) | pt_BR |
dc.title.alternative | An analyses on the career of the group of trainers of the Sports and Leisure of the City Program (PELC) | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/8493 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | http://orcid.org/0000-0001-5858-2638 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | http://orcid.org/0000-0002-4442-5356 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Uma análise sobre a trajetória e a formação de formadores do Programa Esporte e Lazer da Cidade PELC.pdf | 760.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.