Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAndré Henrique Chabaribery Capipt_BR
dc.creatorHélder Ferreira Isayamapt_BR
dc.date.accessioned2022-03-22T13:51:06Z-
dc.date.available2022-03-22T13:51:06Z-
dc.date.issued2019-01-
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue28pt_BR
dc.citation.spage141pt_BR
dc.citation.epage164pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.20952/revtee.v12i28.8493pt_BR
dc.identifier.issn2358-1425pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40299-
dc.description.abstractThe objective of the research was to analyze the professional career of the group of trainers; understand how personal knowledge and training (considering the relationship with the spaces, people, institutions and experiences) were built and articulated with their career in acting as a trainer of PELC and examine whether the leisure experiences of trainers influence and / or were appropriate as a knowledge about the leisure and the possible relationship with the qualification in professional training to act in the area. For research we combine procedures of bibliographic research, documentary and of field. In documentary research we analyze the Lattes system of sixteen trainers who participated in the survey. In field research we use the techniques of semi-structured interviews and focus groups (GF) through Hangout On Hair.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo da pesquisa foi analisar a trajetória profissional do grupo de formadores; compreender como os saberes pessoais e da formação profissional (considerando a relação com os espaços, as pessoas, as institui-ções e as experiências) foram construídos e articulados com a sua trajetória na atuação como formador do PELC e analisar se as experiências de lazer dos formadores influenciam e/ou foram apropriadas como saber sobre o lazer e a possível relação com a qualificação na formação do profissional para atuar na área. Para a pesquisa combinamos procedimentos da pesquisa bibliográfica, documental e de campo. Na pesquisa do-cumental analisamos o currículo Lattes dos dezesseis formadores que participaram do estudo. Na pesquisa de campo empregamos as técnicas da entrevista semiestruturada e grupos focais (GF) online via Hangout On Hair.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Tempos e Espaços em Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação profissionalpt_BR
dc.subjectTrajetóriapt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subject.otherFormação profissionalpt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherEsportespt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicaspt_BR
dc.titleUma análise sobre a trajetória e a formação de formadores do Programa Esporte e Lazer da Cidade (PELC)pt_BR
dc.title.alternativeAn analyses on the career of the group of trainers of the Sports and Leisure of the City Program (PELC)pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/8493pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0001-5858-2638pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-4442-5356pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.