Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/40338
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Discrete motor skill acquisition: effect of number of visual demonstrations |
Other Titles: | Aquisição de habilidade motora discreta: efeito do número de demonstrações |
Authors: | Alessandro Teodoro Bruzi Rodolfo Novellino Benda Leandro Ribeiro Palhares João Vítor Alves Pereira Fialho Herbert Ugrinowitsch |
Abstract: | This experiment investigated the effect of number of visual demonstrations on the acquisition of discrete motor skill. Seventy-four college students of both sex participated in this study. The participants observed a visual model twice or ten times. In the acquisition phase, the participants were asked to throw a dart with postero-anterior movement into a circle target until reach a learning criterion. In transfer tests no difference between groups was found in the analysis of score. However, ten demonstrations were more effective than twice as regards performance of the correct pattern of movement and the number of subjects who reached the performance criterion. The results indicate a similar effect of the both number of demonstrations in the performance and dart throwing learning and both conditions influence subject’s capacity to detect relevant information to perform the task. |
Abstract: | Este experimento investigou os efeitos do número de demonstrações na aquisição de uma habilidade motora discreta. Setenta e quatro universitários, de ambos os sexos, participaram desse estudo. Os participantes observaram um modelo duas ou dez vezes. Na fase de aquisição, os participantes foram requisitados a lançar um dardo por meio de um movimento antero-posterior em um alvo circular até atingir um desempenho critério. Não foram identificadas diferenças na aprendizagem entre os grupos na análise do escore. Contudo, dez demonstrações estimularam melhor do que duas demonstrações no que diz respeito ao desempenho do padrão correto e ao número de sujeitos que atingiram o desempenho critério. Os resultados indicam um efeito similar de ambos os números de demonstrações no desempenho e aprendizagem do arremesso de dardo de salão e que ambas as condições estimularam a capacidade dos aprendizes de detectarem informações relevantes para desempenhar a tarefa. |
Subject: | Aprendizagem motora Dardos (Jogo) Capacidade motora |
language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | EEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICA EEF - DEPARTAMENTO DE ESPORTES |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.4025/jphyseduc.v30i1.3004 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/40338 |
Issue Date: | 2019 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.scielo.br/j/jpe/a/SwrtMdvts9zkNT8skx7r6HS/?lang=en |
metadata.dc.relation.ispartof: | Journal of Physical Education (UEM) |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Discrete motor skill acquisition effect of number of visual demonstrations.pdf | 846.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.