Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPaulo Melgaço da Silva Juniorpt_BR
dc.creatorLeandro da Conceição Borgespt_BR
dc.date.accessioned2022-03-30T23:09:21Z-
dc.date.available2022-03-30T23:09:21Z-
dc.date.issued2017-12-11-
dc.citation.volume11pt_BR
dc.citation.issue19pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage19pt_BR
dc.identifier.issn1981-1969pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40635-
dc.description.abstractThis article aims to investigatehow curricular policies are being discussed and problematized in recent years. To do it, the texts presented in the Curriculum GT in theANPEd areanalyzed in the period from 2010 to 2015, seeking to identify the main thematic excerpts, the theoretical-methodological references and how they dialogue with the proposals advocated by Ball and Laclau. It was possible to verify how the Policy Cycle Analysisand DiscourseTheory are provisionally hegemonic among the theoretical-methodological references discussed, yet several texts did not take into consideration the incarnated subjects who experience the everyday school.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo tem como objetivo investigar como estão sendo discutidas e problematizadas as políticas curriculares nos últimos anos. Para tal, são analisados os textos apresentados no GT de Currículo na ANPEdno período de 2010 a 2015, buscando identificar os principais recortes temáticos, os referenciais teórico-metodológicos e como estes dialogam com as propostas preconizadas por Ball e Laclau. Foi possível verificar como o método ciclo de políticas e a teoria do discursosão provisoriamente hegemônicos entre os referenciais teórico-metodológicos discutidos, contudo diversos textos não levaram em consideração os sujeitos encarnados que vivenciam o cotidiano escolar.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFARMACIA - FACULDADE DE FARMACIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofJornal de políticas educacionaispt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPolítica de currículopt_BR
dc.subjectANPEdpt_BR
dc.subjectCiclo de políticaspt_BR
dc.subjectTeoria do discursopt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.titleEntre políticas de currículo e escolas: que caminhos conduzem as discussões do GT de currículo da ANPEd?pt_BR
dc.title.alternativeBetween curricular policies and schools: what paths lead the discussions of the ANPEd's curriculum GT?pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://revistas.ufpr.br/jpe/article/view/54624/34159pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EntrepolíticasdecurrículoeescolasquecaminhosconduzemasdiscussõesdoGTdeCurrículodaAnped.pdf892.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.