Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/40635
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Paulo Melgaço da Silva Junior | pt_BR |
dc.creator | Leandro da Conceição Borges | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-03-30T23:09:21Z | - |
dc.date.available | 2022-03-30T23:09:21Z | - |
dc.date.issued | 2017-12-11 | - |
dc.citation.volume | 11 | pt_BR |
dc.citation.issue | 19 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | pt_BR |
dc.citation.epage | 19 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1981-1969 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/40635 | - |
dc.description.abstract | This article aims to investigatehow curricular policies are being discussed and problematized in recent years. To do it, the texts presented in the Curriculum GT in theANPEd areanalyzed in the period from 2010 to 2015, seeking to identify the main thematic excerpts, the theoretical-methodological references and how they dialogue with the proposals advocated by Ball and Laclau. It was possible to verify how the Policy Cycle Analysisand DiscourseTheory are provisionally hegemonic among the theoretical-methodological references discussed, yet several texts did not take into consideration the incarnated subjects who experience the everyday school. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente artigo tem como objetivo investigar como estão sendo discutidas e problematizadas as políticas curriculares nos últimos anos. Para tal, são analisados os textos apresentados no GT de Currículo na ANPEdno período de 2010 a 2015, buscando identificar os principais recortes temáticos, os referenciais teórico-metodológicos e como estes dialogam com as propostas preconizadas por Ball e Laclau. Foi possível verificar como o método ciclo de políticas e a teoria do discursosão provisoriamente hegemônicos entre os referenciais teórico-metodológicos discutidos, contudo diversos textos não levaram em consideração os sujeitos encarnados que vivenciam o cotidiano escolar. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FARMACIA - FACULDADE DE FARMACIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Jornal de políticas educacionais | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Política de currículo | pt_BR |
dc.subject | ANPEd | pt_BR |
dc.subject | Ciclo de políticas | pt_BR |
dc.subject | Teoria do discurso | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.title | Entre políticas de currículo e escolas: que caminhos conduzem as discussões do GT de currículo da ANPEd? | pt_BR |
dc.title.alternative | Between curricular policies and schools: what paths lead the discussions of the ANPEd's curriculum GT? | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | http://revistas.ufpr.br/jpe/article/view/54624/34159 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EntrepolíticasdecurrículoeescolasquecaminhosconduzemasdiscussõesdoGTdeCurrículodaAnped.pdf | 892.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.