Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40693
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAmarildo da Silva Araujopt_BR
dc.creatorCristiane Miryam Drumond de Britopt_BR
dc.date.accessioned2022-04-01T14:01:27Z-
dc.date.available2022-04-01T14:01:27Z-
dc.date.issued2019-04-
dc.citation.volume2pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage81pt_BR
dc.citation.epage90pt_BR
dc.identifier.issn2595-8569pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40693-
dc.description.abstractThe socceris a predominantly male sport, representing an environment of preservation and public expression of traditional norms of masculinity. In general, in women's football there have been recognized advances. This study aims to identify the representations of female soccer students in a public school in Belo Horizonte. As methodology, it used document analysis and group technique, with the participation of eight students.The results indicate that, in the school in question, the imperative of masculinity in soccer predominates, based on the distinction of men and women by biological criteria and all regardless of gender should experience leisure in football.This has implied prejudices, inequalities, hierarchies and sexism towards women's soccer practice.pt_BR
dc.description.resumoO futebol é um esporte predominantemente masculino, que representa um ambiente de preservação e de expressão pública das normas tradicionais de masculinidade. Em linhas gerais, no futebol feminino têm ocorrido reconhecidos avanços. Este estudo tem por objetivo identificar as representações dos alunos e alunas sobre o futebol feminino em uma escola pública de Belo Horizonte. Como metodologia, utilizou a análise de documentos e a técnica do grupo, com a participação de oito estudantes. Os resultados indicam que, na instituição escolar em questão, predomina o imperativo da masculinidade no futebol, baseado na distinção de homens e mulheres por critérios biológicos e o lazer no futebol deve ser vivenciado por todos independente do gênero. Isso tem implicado preconceitos, desigualdades, hierarquias e sexismo para com a prática do futebol feminino.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE TERAPIA OCUPACIONALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Interdisciplinar Sulearpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFutebol femininopt_BR
dc.subjectEstudantespt_BR
dc.subjectRepresentaçãopt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subject.otherFutebolpt_BR
dc.subject.otherMulheres e esportespt_BR
dc.subject.otherRepresentações sociaispt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.titleO futebol feminino e as representações dos estudantes sobre gênero e lazer em uma instituição escolarpt_BR
dc.title.alternativeFemale soccer and student representations on gender and leisure in a school institutionpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revista.uemg.br/index.php/sulear/article/view/3950/2167pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/ 0000-0002-5571-6669pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-2802-2119pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.