Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/41480
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMauro Lúcio Lobão Ianninipt_BR
dc.creatorRonald Dickmanpt_BR
dc.date.accessioned2022-05-09T17:40:15Z-
dc.date.available2022-05-09T17:40:15Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume84pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage135pt_BR
dc.citation.epage145pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1119/1.4935895pt_BR
dc.identifier.issn1943-2909pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/41480-
dc.description.abstractRevisamos a teoria cinética do tráfego proposta por Prigogine e Herman na qual a equação de Boltzmann é adaptada ao tráfego de veículos. A equação cinética e sua solução são discutidas, e uma nova distribuição de velocidades desejadas que é mais adequada para descrever as condições reais de tráfego é analisada. Também estudamos a distribuição de velocidade estacionária na transição entre os padrões de fluxo individual e coletivo. Nessa transição, a distribuição se divide em uma parte regular de variação suave, na qual os veículos possuem velocidades diferentes de zero, e uma singular, correspondente aos veículos parados. Métodos computacionais para obter a distribuição de velocidade estacionária e a evolução espaço-temporal completa da distribuição veicular são explicados.pt_BR
dc.description.resumoWe review the kinetic theory of traffic proposed by Prigogine and Herman in which the Boltzmann equation is adapted to vehicular traffic. The kinetic equation and its solution are discussed, and a novel distribution of desired velocities that is more suitable for describing real traffic conditions is analyzed. We also study the stationary velocity distribution at the transition between individual and collective flow patterns. At this transition, the distribution splits into a smoothly varying regular part, in which vehicles have nonzero velocities, and a singular one, corresponding to stopped vehicles. Computational methods for obtaining the stationary velocity distribution and the full space-time evolution of the vehicular distribution are explained.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICX - DEPARTAMENTO DE FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofAmerican Journal of Physicspt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectKinetic theorypt_BR
dc.subjectTraffic modelspt_BR
dc.subjectBoltzmann equationspt_BR
dc.subject.otherTeoria cinética da matériapt_BR
dc.subject.otherEquações de Boltzmannpt_BR
dc.subject.otherAnálise numéricapt_BR
dc.titleKinetic theory of vehicular trafficpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://aapt.scitation.org/doi/full/10.1119/1.4935895pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2378-9393pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.