Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/41871
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAline Regina Gomespt_BR
dc.creatorTulio Campospt_BR
dc.creatorLarissa Maria Santos Altemarpt_BR
dc.date.accessioned2022-05-20T23:03:11Z-
dc.date.available2022-05-20T23:03:11Z-
dc.date.issued2021-05-20-
dc.citation.volume3pt_BR
dc.citation.issue2020pt_BR
dc.citation.spage97pt_BR
dc.citation.epage113pt_BR
dc.identifier.issn2596-3155pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/41871-
dc.description.abstractThe text aims to present the formation process of the group Geral Infâncias Collective, which proposal is to promote spaces for listening and exchanging with adults and children, building knowledge about the childhoods of Belo Horizonte and region. The methodology is based on a bibliographic review, followed by the description of the experience report of the collective in question. The results show that the constitution of this group allowed the participants to create collaborative networks, supporting the construction of knowledge that favor the search for the guarantee of children's rights and protection. This issue becomes even more evident in the face of the challenges in the context of the COVID19 pandemic. Thus, it is learned that the existence of similar groups can give new meaning to the relationships between the adults involved and the children, both in personal and professional contexts.pt_BR
dc.description.resumoO texto tem como objetivo apresentar o processo de formação do grupo “Coletivo Geral Infâncias”, cuja proposta é promover espaços de escuta e troca com adultos e crianças, construindo saberes acerca das infâncias de Belo Horizonte e região. A metodologia está baseada em uma revisão bibliográfica, seguida da descrição do relato de experiência do coletivo em questão. Os resultados evidenciam que a constituição deste grupo permitiu aos participantes criarem redes colaborativas, apoiando a construção de conhecimentos que favorecem a busca pela garantia de direitos e proteção das crianças. Tal questão torna-se ainda mais evidente frente aos desafios do contexto da pandemia do COVID19. Assim, apreende-se que a existência de grupos semelhantes pode ressignificar as relações entre os adultos envolvidos e as crianças, tanto em contextos pessoais quanto profissionais.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofServiço Social em Debatept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectColetivopt_BR
dc.subjectInfânciaspt_BR
dc.subjectCriançaspt_BR
dc.subjectDireitospt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherDireitos das criançaspt_BR
dc.subject.otherDireitos dos adolescentespt_BR
dc.titleColetivo geral infâncias: sobre encontros, trocas e direitos das criançaspt_BR
dc.title.alternative“Coletivo geral infâncias”: about meetings, exchanges and children’s rightspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revista.uemg.br/index.php/serv-soc-debate/article/view/4893/3385pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Coletivo geral infâncias_ sobre encontros, trocas e direitos das crianças.pdf234.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.