Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/42573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCláudia Xavier Cavalcantipt_BR
dc.creatorMarcos Paulo Valadares de Oliveirapt_BR
dc.creatorMarcelo Bronzo Ladeirapt_BR
dc.date.accessioned2022-06-21T14:47:49Z-
dc.date.available2022-06-21T14:47:49Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume18pt_BR
dc.citation.issue45pt_BR
dc.citation.spage127pt_BR
dc.citation.epage139pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5007/2175-8077.2016v18n45p127pt_BR
dc.identifier.issn15163865pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/42573-
dc.description.abstractThis paper aims to investigate the intensity in which BA (Business Analytics) can impact Process Innovation. The theoretical framework used is based on discussions about competitive intelligence and Innovation. In the methodology, the technique of structural equation modeling is used to test relationships proposed in the proposed structural model, where it is considered the Analytical Skills, Analytical Technology, Data Quality, Commitment Leadership, Analytical Strategies, Business Analytics (BA), and Process Innovation. The data collection effort was conducted through a database of customers of SAS branch in Brazil, one of the largest suppliers of analytical solutions in the world. SAS has its headquarter in U.S. and branches spread all over the world, which gives more consistency for the research results. The study concluded that BA has a strong impact on Process Innovation and the construct Strategy has a great predictive relevance in BA.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo tem como objetivo investigar a intensidade em que a orientação analítica (Business Analytics – BA) das empresas pode impactar nas inovações de processos. A plataforma teórica utilizada se baseia nas discussões acerca do processo decisório e da inteligência competitiva. Na metodologia, foi aplicada a técnica de modelagem de equações estruturais para testar as relações estabelecidas no modelo estrutural proposto, em que foram considerados o constructo BA – composto de Habilidades Analíticas, Tecnologia Analítica, Qualidade de Dados, Comprometimento da Liderança, Estratégia analítica, Abordagem Analítica (AB) – e o construto Inovação de Processos. A coleta de dados foi realizada por meio de uma base de dados de Clientes da empresa SAS no Brasil, uma das maiores empresas fornecedoras de soluções analíticas do mundo. O estudo concluiu que a Abordagem Analítica (BA) tem um forte impacto na Inovação de Processos e que o constructo Estratégia possui uma grande relevância preditiva em BA.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Ciências da Administraçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAbordagem analíticapt_BR
dc.subjectInovação de processospt_BR
dc.subjectInteligência competitivapt_BR
dc.subject.otherInovações tecnológicaspt_BR
dc.subject.otherAdministração de empresaspt_BR
dc.titleAlcançando a inovação em processos por meio da abordagem analíticapt_BR
dc.title.alternativeReaching process innovation through business analyticspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alcançando a inovação em processos por meio da abordagem analítica.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.