Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAline Campos Figueiredopt_BR
dc.creatorAntônio Del Maestro Filhopt_BR
dc.creatorLucas Maia Dos Santospt_BR
dc.date.accessioned2022-07-19T13:05:19Z-
dc.date.available2022-07-19T13:05:19Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume5pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage163pt_BR
dc.citation.epage191pt_BR
dc.identifier.doi10.14211/regepe.v5i1.282pt_BR
dc.identifier.issn23162058pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/43418-
dc.description.abstracthis paper analyzedthe perception of 185 graduating elementary school students of the municipal school system of São José dos Campos/SP on the relationship between entrepreneurial education and career vision formation. In the theoretical basis there arethe concepts of types of careers, entrepreneurship and entrepreneurial education. This research isexploratory, descriptive and quantitative study through exploratory factor analysis and structural equation modeling. There was confirmation of the nomological-structural validity of the proposed model and evidencesthat the perception of graduating elementary school students of São José os Campos is that the relationship between Entrepreneurial Education and Modern/Protean Career is more intense than Traditional Career.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo analisou a percepção de 185 alunos concluintes do Ensino Fundamental da rede municipal de ensino de São José dos Campos/SP sobre a relação entre educação empreendedora e a formação da visão de carreira. Na base teórica háos conceitos de tipos de carreira profissional, empreendedorismo e educação empreendedora. Optou-se pela realização de um estudo exploratório, descritivo e quantitativo por meio de análise fatorial exploratória e modelagem de equações estruturais. Houve a confirmação da validade nomológica-estrutural do modelo proposto e evidências de que na percepção dos alunos concluintes do ensino fundamental de São José dos Campos, a relação da educação empreendedora com a carreira moderna/proteanaé mais intensa em comparação à carreira tradicional.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofREGEPE - Revista de Empreendedorismo e Gestão de Pequenas Empresaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectCarreira Tradicionalpt_BR
dc.subjectCarreira Modernapt_BR
dc.subject.otherEmpreendedorismo - Estudo e ensino - Brasilpt_BR
dc.titleCarreira tradicional ou moderna? um estudo com alunos da rede municipal de ensino de São José dos Campos/SPpt_BR
dc.title.alternativeTraditional or modern career? A study about students of municipal education in São José dos Campos, SP, Brazilpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://www.regepe.org.brdoi:10.14211/regepe.v5i1.282pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CARREIRA TRADICIONAL OU MODERNA.pdf7.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.