Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/43418
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Aline Campos Figueiredo | pt_BR |
dc.creator | Antônio Del Maestro Filho | pt_BR |
dc.creator | Lucas Maia Dos Santos | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-07-19T13:05:19Z | - |
dc.date.available | 2022-07-19T13:05:19Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.volume | 5 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 163 | pt_BR |
dc.citation.epage | 191 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.14211/regepe.v5i1.282 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 23162058 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/43418 | - |
dc.description.abstract | his paper analyzedthe perception of 185 graduating elementary school students of the municipal school system of São José dos Campos/SP on the relationship between entrepreneurial education and career vision formation. In the theoretical basis there arethe concepts of types of careers, entrepreneurship and entrepreneurial education. This research isexploratory, descriptive and quantitative study through exploratory factor analysis and structural equation modeling. There was confirmation of the nomological-structural validity of the proposed model and evidencesthat the perception of graduating elementary school students of São José os Campos is that the relationship between Entrepreneurial Education and Modern/Protean Career is more intense than Traditional Career. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo analisou a percepção de 185 alunos concluintes do Ensino Fundamental da rede municipal de ensino de São José dos Campos/SP sobre a relação entre educação empreendedora e a formação da visão de carreira. Na base teórica háos conceitos de tipos de carreira profissional, empreendedorismo e educação empreendedora. Optou-se pela realização de um estudo exploratório, descritivo e quantitativo por meio de análise fatorial exploratória e modelagem de equações estruturais. Houve a confirmação da validade nomológica-estrutural do modelo proposto e evidências de que na percepção dos alunos concluintes do ensino fundamental de São José dos Campos, a relação da educação empreendedora com a carreira moderna/proteanaé mais intensa em comparação à carreira tradicional. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | REGEPE - Revista de Empreendedorismo e Gestão de Pequenas Empresas | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Empreendedorismo | pt_BR |
dc.subject | Carreira Tradicional | pt_BR |
dc.subject | Carreira Moderna | pt_BR |
dc.subject.other | Empreendedorismo - Estudo e ensino - Brasil | pt_BR |
dc.title | Carreira tradicional ou moderna? um estudo com alunos da rede municipal de ensino de São José dos Campos/SP | pt_BR |
dc.title.alternative | Traditional or modern career? A study about students of municipal education in São José dos Campos, SP, Brazil | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | http://www.regepe.org.brdoi:10.14211/regepe.v5i1.282 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CARREIRA TRADICIONAL OU MODERNA.pdf | 7.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.