Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43674
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCamila Augusta Pires de Figueiredopt_BR
dc.date.accessioned2022-07-26T18:21:50Z-
dc.date.available2022-07-26T18:21:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume71pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage189pt_BR
dc.citation.epage204pt_BR
dc.identifier.issn2175-8026pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/43674-
dc.description.abstractO termo “transmídia” ganhou popularidade na indústria do entretenimento e tem sido amplamente utilizado para designar o uso de diversas plataformas de mídia que convergem para contar uma história. Como resultado, a transmídia altera os modos de consumo e produção de produtos culturais contemporâneos. Por um lado, os projetos transmídia atraem consumidores que não são mais apenas leitores ou jogadores (ou usuários, espectadores etc.), mas uma combinação deles. Por outro lado, esses projetos muitas vezes exigem “superprodutores” ou “superartistas”, com conhecimentos e habilidades em várias mídias, ou uma colaboração bem planejada entre produtores ou artistas. Neste artigo, examinaremos as produções colaborativas nos projetos transmídias Canadian Secret Path (2016) e Brazilian Airplane Mode (2017).pt_BR
dc.description.resumohe term “transmedia” has gained popularity in the entertainment industry and has been widely used to designate the use of several media platforms that converge to tell a story. As a result, transmedia changes the modes of consumption and production of contemporary cultural products. On one hand, transmedial projects attract consumers that are no longer just readers or players (or users, spectators, etc.), but are a combination of them. On the other hand, these projects oten require “superproducers” or “superartists”, with knowledge and skills in various media, or a well-planned collaboration between producers or artists. In this article, we will examine the collaborative productions in the Canadian Secret Path (2016) and in the Brazilian Airplane Mode (2017) transmedial projects.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofIlha do desterropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTransmediapt_BR
dc.subjectTransmedia Projectpt_BR
dc.subjectTransmedia franchisept_BR
dc.subjectSecret Pathpt_BR
dc.subjectAirplane Modept_BR
dc.subject.otherModo Aviãopt_BR
dc.subject.otherCaminho Secretopt_BR
dc.subject.otherProjeto Transmídiapt_BR
dc.titleTransmedial collaborative productions in Secret Path and Airplane Modept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/desterro/article/view/2175-8026.2018v71n2p189/36804pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Transmedial collaborative productions in secret path and airplane mode.pdf367.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.