Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/43674
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Camila Augusta Pires de Figueiredo | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T18:21:50Z | - |
dc.date.available | 2022-07-26T18:21:50Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.citation.volume | 71 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 189 | pt_BR |
dc.citation.epage | 204 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2175-8026 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/43674 | - |
dc.description.abstract | O termo “transmídia” ganhou popularidade na indústria do entretenimento e tem sido amplamente utilizado para designar o uso de diversas plataformas de mídia que convergem para contar uma história. Como resultado, a transmídia altera os modos de consumo e produção de produtos culturais contemporâneos. Por um lado, os projetos transmídia atraem consumidores que não são mais apenas leitores ou jogadores (ou usuários, espectadores etc.), mas uma combinação deles. Por outro lado, esses projetos muitas vezes exigem “superprodutores” ou “superartistas”, com conhecimentos e habilidades em várias mídias, ou uma colaboração bem planejada entre produtores ou artistas. Neste artigo, examinaremos as produções colaborativas nos projetos transmídias Canadian Secret Path (2016) e Brazilian Airplane Mode (2017). | pt_BR |
dc.description.resumo | he term “transmedia” has gained popularity in the entertainment industry and has been widely used to designate the use of several media platforms that converge to tell a story. As a result, transmedia changes the modes of consumption and production of contemporary cultural products. On one hand, transmedial projects attract consumers that are no longer just readers or players (or users, spectators, etc.), but are a combination of them. On the other hand, these projects oten require “superproducers” or “superartists”, with knowledge and skills in various media, or a well-planned collaboration between producers or artists. In this article, we will examine the collaborative productions in the Canadian Secret Path (2016) and in the Brazilian Airplane Mode (2017) transmedial projects. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | eng | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FALE - FACULDADE DE LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Ilha do desterro | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Transmedia | pt_BR |
dc.subject | Transmedia Project | pt_BR |
dc.subject | Transmedia franchise | pt_BR |
dc.subject | Secret Path | pt_BR |
dc.subject | Airplane Mode | pt_BR |
dc.subject.other | Modo Avião | pt_BR |
dc.subject.other | Caminho Secreto | pt_BR |
dc.subject.other | Projeto Transmídia | pt_BR |
dc.title | Transmedial collaborative productions in Secret Path and Airplane Mode | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufsc.br/index.php/desterro/article/view/2175-8026.2018v71n2p189/36804 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018_Transmedial collaborative productions in secret path and airplane mode.pdf | 367.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.