Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43712
Type: Artigo de Periódico
Title: The influence of youtubers on followers use intention
Other Titles: A influência dos youtubers na intenção de uso dos seguidores
Authors: Stela Cristina Hott Corrêa
João Luiz Soares
Juliana Maria Magalhães Christino
Marlusa de Sevilha Gosling
Carlos Alberto Gonçalves
Abstract: Purpose – This study aims to investigate the relationship between the follower’s engagement with YouTubers and his/her intention of using a brand they advertise or use. Self-connection, brand love and trust are mediating variables concerning the YouTuber–follower relationship and involvement is the antecedent variable of the engagement. Design/methodology/approach – A survey was carried out and 272 YouTubers’ followers responded. The structuralmodel was tested by covariance-based structural equationmodeling using the software R, v3.6.0. Findings – The present study reveals that the follower’s engagement with YouTubers presents itself within cognitive, affective and behavioural aspects; it rises from the involvement the followers have with their favourite YouTuber. Engagement, enhanced by self-connection, love and trust in the YouTuber, impacts the intention of use of a brand he/she indicates or uses. Practical implications – YouTube is a relevant channel for advertising and promoting a brand. Hence, the company should bear in mind the fact that the YouTuber appointed to represent its image must be connected to the feelings and interests of their followers as well as those of the brands to be publicised. Originality/value – The present research proposes a novel conceptual connection to engagement, established no longer by the brand of a product or service, but by YouTubers. It aims at rendering contribution to this subject as it investigates the correlation of use intention of a brand, subject to the engagement with a human brand, herein represented by YouTubers.
Abstract: Objetivo – Este estudo tem como objetivo investigar a relação entre o engajamento do seguidor com YouTubers e sua intenção de usar uma marca que anunciam ou usam. Auto-conexão, amor à marca e confiança são variáveis ​​mediadoras da relação YouTuber-seguidor e o envolvimento é o antecedente variável do engajamento. Design/metodologia/abordagem – Foi realizada uma pesquisa e 272 seguidores de YouTubers responderam. O modelo estrutural foi testado por modelagem de equações estruturais baseadas em covariâncias usando o software R, v3.6.0. Resultados – O presente estudo revela que o engajamento do seguidor com os YouTubers se apresenta dentro de aspectos cognitivos, afetivos e comportamentais; nasce do envolvimento que os seguidores têm com seus YouTuber favorito. O envolvimento, aprimorado pela autoconexão, amor e confiança no YouTuber, impacta o intenção de uso de uma marca que indica ou utiliza. Implicações práticas – o YouTube é um canal relevante para anunciar e promover uma marca. Assim, a empresa deve ter em conta o facto de o YouTuber nomeado para representar a sua imagem devem estar ligados aos sentimentos e interesses de seus seguidores, bem como aos das marcas a serem divulgado. Originalidade/valor – A presente pesquisa propõe uma nova conexão conceitual para engajamento, estabelecido não mais pela marca de um produto ou serviço, mas pelos YouTubers. Tem como objetivo renderizar contribuição para este assunto, pois investiga a correlação da intenção de uso de uma marca, engajamento com uma marca humana, aqui representada por YouTubers.
Subject: Youtube (Recurso eletronico)
Redes sociais
Comportamento social
Anúncios
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: 10.1108/JRIM-09-2019-0154
URI: http://hdl.handle.net/1843/43712
Issue Date: Mar-2020
metadata.dc.url.externa: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JRIM-09-2019-0154/full/html
metadata.dc.relation.ispartof: Journal of Research in Interactive Marketing
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