Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43999
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRenan Monticeli Furtadopt_BR
dc.creatorHélder Ferreira Isayamapt_BR
dc.date.accessioned2022-08-05T13:37:35Z-
dc.date.available2022-08-05T13:37:35Z-
dc.date.issued2019-09-
dc.citation.volume28pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage131pt_BR
dc.citation.epage146pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17648/2238-037X-trabedu-v28n3-15933pt_BR
dc.identifier.issn2238-037Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/43999-
dc.description.abstractThis study investigated the profile of graduates graduated in Physical Education at the Federal University of Minas Gerais from 2011 to 2017. Methodologically we used the application of a semistructured questionnaire made available in the electronic platform Google Docs, through the Google Forms tool and for analysis of the data was used to the Google Sheets tool. 101 graduates answered and participated in the research and the data show that the fields of action with the greatest intervention of the graduates are: School (22%), Personal Trainer (17.4%), Gymnastics Academies (14.4%), sport (12.9%) Functional training (6.8%), High sports performance (5.3%) and recreation (3.8%). 50% of graduates graduated as graduates, 30% as graduates and 20% have both training courses, 35% of graduates chose to complete the training and to perform post-graduation latu sensu and / or stricto sensu and 65% did not perform postgraduate studies.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo investigou o perfil dos egressos formados em Educação Física na Universidade Federal de Minas Gerais, no período de 2011 a 2017. Metodologicamente utilizamos a aplicação de um questionário semiestruturado disponibilizado na plataforma eletrônica Google Docs, através da ferramenta Formulários Google e para analise dos dados foi utilizado à ferramenta Planilhas Google. 101 egressos responderam e participaram da pesquisa e os dados demonstram que os campos de atuação com maior intervenção dos egressos são: Escola (22%), Personal Trainer (17,4%), Academias de Ginástica (14,4%), Escolinhas de esporte (12,9%) Treinamento funcional (6,8%), Alto rendimento esportivo (5,3%) e recreação (3,8%). 50% dos egressos se formaram como bacharéis, 30% como licenciados e 20% possuem as duas formações, sendo que, 35% dos egressos optaram por completar a formação e realizar pós-graduação latu sensu e/ou stricto sensu e 65% não realizou pós-graduação.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofTrabalho e Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEgressospt_BR
dc.subjectMercado de trabalhopt_BR
dc.subjectEducação Físicapt_BR
dc.subject.otherMercado de trabalhopt_BR
dc.subject.otherCurso de Educação Físicapt_BR
dc.subject.otherFormação profissionalpt_BR
dc.subject.otherPrática profissionalpt_BR
dc.titleUm perfil de egressos do curso de Educação Física da Universidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.title.alternativeEgress profile from the Physical Education course of the Universidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/15933pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4442-5356pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Um perfil de egressos do curso de Educacao Física da Universidade Federal de Minas Gerais.pdf480.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.