Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44040
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dc.creatorFelipe Fróes Coutopt_BR
dc.creatorPablo Florentino Fróes Coutopt_BR
dc.creatorLorena Fonseca Silvapt_BR
dc.creatorIvan Beck Ckagnazaroffpt_BR
dc.date.accessioned2022-08-08T15:01:47Z-
dc.date.available2022-08-08T15:01:47Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage329pt_BR
dc.citation.epage346pt_BR
dc.identifier.issn21780587pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44040-
dc.description.abstractServitization is a business relationship directed, by means of integrated products and services, to eliminate the focus of intermediaries business to reach directly the intangible purposes sought by consumers. This ar- ticle aims to analyze, by means of bibliographical re- search and documentation, how has Brazilian Value- added Tax on Sales and Services been applied to the existing servitization practices. In conclusion, this tax is not yet able to achieve future social change if it fol- lows the paths in this article raised. That is because it is not a fiscal instrument substantively adherent to current notions about the concepts of value added and trade re- lations – it is a tribute used on an extremely positivist way and that has no other deepening that is not instru- mental – which reduces its applicability to new per- spectives.pt_BR
dc.description.resumoServitização é uma relação de negócios direcionada, por meio de produtos e serviços integrados, a eliminar o foco dos negócios intermediários para alcançar dire- tamente às finalidades intangíveis buscadas pelos con- sumidores. O presente artigo visa analisar, por meio de pesquisa bibliográfica e documental, como tem sido aplicado o ICMS às práticas de servitização existentes. Em conclusão, percebe-se que este imposto não é ainda capaz alcançar as mudanças sociais futuras caso elas si- gam os caminhos neste artigo levantados. Isso porque não se trata de um instrumento fiscal substantivamente aderente às noções atuais sobre os conceitos de valor agregado e relações mercantis – trata-se de um tributo utilizado de forma extremamente positivista e que não possui outro aprofundamento que não seja instrumental – o que reduz a sua aplicabilidade a novas perspectivaspt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEconomic Analysis of Law Reviewpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectServitizaçãopt_BR
dc.subjectICMSpt_BR
dc.subjectDireito Tributáriopt_BR
dc.subject.otherImposto sobre circulação de mercadorias e serviçospt_BR
dc.subject.otherDireito tributário - Brasilpt_BR
dc.titleServitização e o ICMS brasileiro: o tributo consegue acompanhar as tendências e evoluções econômica?pt_BR
dc.title.alternativeServitization and Brazilian value-added tax on sales/services: can the tribute track trends and economic developments?pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://https://portalrevistas.ucb.br/index.php/EALR/article/view/6028pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

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