Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44245
Type: Monografia (especialização)
Title: Unidades didáticas para o ensino de inglês
Authors: Sérgio Belo Coutinho
First Advisor: Valdeni da Silva Reis
First Referee: Luciana de Oliveira Silva
Second Referee: Valdeni da Silva Reis
Abstract: The present paper aimed at producing two units to teach English as a foreign language. Both units were planned under the principles of the communicative approach to language teachings, such as the view of language as a means of communication and learning theories like the interactional theory (RICHARDS; RODGERS, 2014). This view reflects on the choice of material to make learners think about that verbal interaction, whether through written or oral text. The texts were authentic, which means that they were not developed for language teaching, but the text's design is for real communication with people who speak English. The units are for learners whose level would be in a B1+ according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). They are pretty independent learners, and the material design is to help them develop their linguistic competence to handle more complex texts and produce more complex texts. The audiences are young adults and adults, and the topics’ choices in the unit had it in mind. We believe these topics are present in our society, and they are relevant to the discussion, especially with an audience who is already experiencing reflections about them. Keywords: ESL – Communicative Approach – English Teaching
Abstract: O presente trabalho teve como objetivo a produção de duas unidades de ensino de inglês como língua estrangeira. Ambas as unidades foram planejadas sob os princípios da abordagem comunicativa do ensino de línguas, tais como a visão da linguagem como meio de comunicação e a aprendizagem de teorias como a teoria interacional (RICHARDS; RODGERS, 2014). Essa visão reflete na escolha do material para fazer os alunos pensarem sobre essa interação verbal, seja por meio de texto escrito ou oral. Os textos são autênticos, o que significa que não foram desenvolvidos para o ensino de línguas, mas o design do texto é para comunicação real com pessoas que falam inglês. As unidades são para alunos cujo nível são B1 +, de acordo com o Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas (CEFR). Eles são aprendizes bastante independentes, e o design do material visa ajudá­los a desenvolver sua competência linguística para lidar com textos mais complexos e produzir textos mais complexos. O público é formado por jovens e adultos, e a escolha dos temas da unidade foi pensada para isso. Acreditamos que esses temas estão presentes em nossa sociedade e são relevantes para a discussão, principalmente para um público que já está vivenciando reflexões sobre eles. Palavras­chave: ESL ­ Abordagem Comunicativa – Ensino de Língua Inglesa
Subject: Língua inglesa – Métodos de ensino
Língua inglesa – Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44245
Issue Date: 2-Jul-2021
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Curso de Especialização em Inglês 2021 A.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.