Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44306
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dc.creatorDanielle Christine Leite Ribeiropt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.creatorMargarete Diniz Braz da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2022-08-17T13:26:05Z-
dc.date.available2022-08-17T13:26:05Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume14pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage1001pt_BR
dc.citation.epage1020pt_BR
dc.identifier.issn22365362pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44306-
dc.description.abstractGraffiti is an urban artistic representation, loaded with great symbolic significance and that has been absorbed by commercial activity, raising debates in the class. Thus, this study aims to identify the marketing possibilities of graffiti and discuss existing symbolic articulations, from the point of view of the graffiti makers. The methodological approach was exploratory, qualitative, using semi structural interviews with graffiti makers. The data analysis allowed the indication of the possibilities of entering the market (as a product of art) and the discussion about the removal of graffiti from the street, revealing the need to rationalize the relationship between the artist and the work, without, however, completely mischaracterize the artistic object.pt_BR
dc.description.resumoO graffiti é uma representação artística urbana, carregada de grande carga simbólica e que tem sido absorvida pela atividade comercial, suscitando debates na classe. Diante disso, este estudo pretende identificar as possibilidades mercadológicas do graffiti e discutir as articulações simbólicas existentes, a partir do ponto de vista dos profissionais. A abordagem metodológica foi exploratória, qualitativa, por meio de entrevistas semiestruturadas com grafiteiros. A análise dos dados coletados permitiu a indicação das possibilidades de inserção no mercado (produto de arte) e a discussão acerca da retirada do graffiti da rua, revelando a necessidade de racionalizara relação do artista com a obra, sem, no entanto, descaracterizar totalmente o objeto artístico.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista da Universidade Vale do Rio Verdept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMercadopt_BR
dc.subjectSignificadopt_BR
dc.subjectArtificaçãopt_BR
dc.subject.otherGrafitept_BR
dc.subject.otherArte urbanapt_BR
dc.titleMuro à venda: a mercantilização do graffitipt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
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