Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/44306
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Danielle Christine Leite Ribeiro | pt_BR |
dc.creator | Marlusa de Sevilha Gosling | pt_BR |
dc.creator | Margarete Diniz Braz da Silva | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-08-17T13:26:05Z | - |
dc.date.available | 2022-08-17T13:26:05Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.volume | 14 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1001 | pt_BR |
dc.citation.epage | 1020 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 22365362 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/44306 | - |
dc.description.abstract | Graffiti is an urban artistic representation, loaded with great symbolic significance and that has been absorbed by commercial activity, raising debates in the class. Thus, this study aims to identify the marketing possibilities of graffiti and discuss existing symbolic articulations, from the point of view of the graffiti makers. The methodological approach was exploratory, qualitative, using semi structural interviews with graffiti makers. The data analysis allowed the indication of the possibilities of entering the market (as a product of art) and the discussion about the removal of graffiti from the street, revealing the need to rationalize the relationship between the artist and the work, without, however, completely mischaracterize the artistic object. | pt_BR |
dc.description.resumo | O graffiti é uma representação artística urbana, carregada de grande carga simbólica e que tem sido absorvida pela atividade comercial, suscitando debates na classe. Diante disso, este estudo pretende identificar as possibilidades mercadológicas do graffiti e discutir as articulações simbólicas existentes, a partir do ponto de vista dos profissionais. A abordagem metodológica foi exploratória, qualitativa, por meio de entrevistas semiestruturadas com grafiteiros. A análise dos dados coletados permitiu a indicação das possibilidades de inserção no mercado (produto de arte) e a discussão acerca da retirada do graffiti da rua, revelando a necessidade de racionalizara relação do artista com a obra, sem, no entanto, descaracterizar totalmente o objeto artístico. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista da Universidade Vale do Rio Verde | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Mercado | pt_BR |
dc.subject | Significado | pt_BR |
dc.subject | Artificação | pt_BR |
dc.subject.other | Grafite | pt_BR |
dc.subject.other | Arte urbana | pt_BR |
dc.title | Muro à venda: a mercantilização do graffiti | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MURO À VENDA.pdf | 258.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.