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dc.creatorElisângela Domingues Michelatto Nattpt_BR
dc.creatorAlexandre de Pádua Carrieript_BR
dc.date.accessioned2022-08-24T14:28:43Z-
dc.date.available2022-08-24T14:28:43Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage109pt_BR
dc.citation.epage131pt_BR
dc.identifier.issn21772886pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44514-
dc.description.abstractWe seek to understand the representations created and disseminated by the business media, thatcontaminate, if not encourage, the practices of men and women in organizational context. Weanalyzed eight periodic magazines referring to the stereotype of business men and women. Thesamples were copies of the Brazilian magazines Exame, IstoÉ Dinheiro, Época Negócios, PequenasEmpresas & Grandes Negócios, Cláudia, Marie Claire, VIP and Playboy. Our analysis was based onSemiotics, the science concerned to the study of signs, which treats on the signifying possibilities ofthe several forms of language, whether verbal or not. We note that the division of the social scenerybetween masculine and feminine roles in the representations disseminated by the media stimulatesand reifies social practices, as in a vicious circle, in which the reader follows consuming thecontents of these magazines, that confirm beliefs already entrenched in the society.pt_BR
dc.description.resumoBuscamos compreender as representações criadas e disseminadas pela mídia de negócios, se nãoestimulando, então contaminando, as práticas de homens e mulheres no âmbito organizacional.Analisamos oito revistas de circulação periódica que remetem ao estereótipo do homem e damulher de negócios. Os exemplares foram das revistas Exame, IstoÉ Dinheiro, Época Negócios,Pequenas Empresas & Grandes Negócios, Cláudia, Marie Claire, VIP e Playboy. Para a análise,recorremos à Semiótica, ciência que se ocupa em estudar os signos, tratando as possibilidadessígnicas de formas de linguagem verbais ou não. Constatamos que a divisão da cena social entremasculino e feminino nas representações difundidas pelas revistas estimulam e retificam aspráticas sociais, num movimento vicioso, em que o leitor segue consumindo o conteúdo dessasrevistas, corroborando as crenças já arraigadas na sociedade.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Latino-americana de Geografia e Gêneropt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectMídiapt_BR
dc.subjectNegóciospt_BR
dc.subject.otherMasculinidadept_BR
dc.subject.otherFeminilidadept_BR
dc.subject.otherNegóciospt_BR
dc.titleÉ para menino ou para menina? representações de masculinidade e feminilidadept_BR
dc.title.alternativeIs It for boys or girls? Representations of Maleness and femalenesspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/7385/Artigopt_BR
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