Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44528
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Reinildes Diaspt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7705666379636591pt_BR
dc.creatorJaqueline Silva Mirandapt_BR
dc.date.accessioned2022-08-24T15:21:08Z-
dc.date.available2022-08-24T15:21:08Z-
dc.date.issued2016-02-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44528-
dc.description.abstractLearning English in a more critical way was produced with the aim of creating daily situations in order to make students communicate through dynamic and authentic materials and also have the opportunity to be part of different patterns of interaction in order to promote a more authentic learning, using the four skills: listening, reading, speaking and writing. Learning English in a more critical way was designed to be used in language institutes, with Elementary and Upper-Intermediate students. The students are encouraged to think critically and apply their learning in their real lives whenever it is possible. The units “Technology: what has changed?” and “Consumerism: a general habit? contain a Let’s get started! section, a reading section, a listening section, a speaking section, an Eyes on language! section and a writing section. The vocabulary is inserted in the reading and listening sections in order to be connected to the previous discussions. The grammar part (active and passive voices) can be a challenge for students and the vocabulary can be a little bit difficult for this level, however, both activities can be an opportunity to make students more autonomous and search for some extra information if necessary.pt_BR
dc.description.resumoLearning English in a more critical way foi produzido com o objetivo de criar situações cotidianas para que os alunos se comuniquem por meio de materiais dinâmicos e autênticos e também tenham a oportunidade de fazer parte de diferentes padrões de interação para promover uma aprendizagem mais autêntica, utilizando quatro habilidades: ouvir, ler, falar e escrever. Foi pensado para ser utilizado em institutos de idiomas, com alunos do Ensino Fundamental e Intermediário Superior. Os alunos são incentivados a pensar criticamente e aplicar seu aprendizado em suas vidas reais sempre que possível. As unidades “Tecnologia: o que mudou?” e “Consumismo: um hábito geral? conter um Vamos começar! seção, uma seção de leitura, uma seção de audição, uma seção de fala, um Eyes on language! seção e uma seção de redação. O vocabulário é inserido nas seções de leitura e escuta para se conectar às discussões anteriores. A parte gramatical (vozes ativas e passivas) pode ser um desafio para os alunos e o vocabulário pode ser um pouco difícil para este nível, porém, ambas as atividades podem ser uma oportunidade de tornar os alunos mais autônomos e buscar alguma informação extra se necessário.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino em Inglêspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLearning Englishpt_BR
dc.subjectVocabularypt_BR
dc.subjectReading and listeningpt_BR
dc.subjectvocabularypt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Estudo e ensinopt_BR
dc.titleUnidade didática para o ensino de Inglês: Learning English in a more critical waypt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Learning English in a more critical way.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.