Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44540
Type: Monografia (especialização)
Title: Globalisation and discrimination: communicative approach and the teaching of a second language
Other Titles: Globalização e discriminação: abordagem comunicativa e o ensino de uma segunda língua.
Authors: Leandro Machado Ribeiro Nunes
First Advisor: Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira
Abstract: According to Richards and Rogers (2001:254) “despite changes in status of approaches and methods, we can therefore expect the field of second and foreign language teaching in the twenty-first century to be no less a ferment of theories, ideas, and practices than it has been in the past.” H. D. Brown (1994) points out principles of language learning and teaching such as cognitive principles, affective principles and linguistic principles. When he considers automaticity as control of a few language forms into automatic processing, for instance, he pinpoints that “overanalyzing language, thinking too much about its forms and rules, all tend to impede this graduation to automaticity.” There is not a particular method for the teaching of these two units. I would rather suggest some approaches which I believe might be the most appropriate to be working with. Richards and Rogers (2001) state that methods “tend to have a relatively short shelf life’’ since some practices “tend to become unfashionable and/or discredited.” However, according to the authors there is a relationship between methods and approaches, and I must add that they also mention language teaching techniques.
Abstract: De acordo com Richards e Rogers (2001:254) “apesar das mudanças no status das abordagens e métodos, podemos, portanto, esperar que o campo do ensino de segunda e língua estrangeira no século XXI não é menos um fermento de teorias, ideias e práticas do que tem sido no passado. o passado." H. D. Brown (1994) aponta princípios de aprendizagem e ensino de línguas, como princípios, princípios afetivos e princípios linguísticos. Quando ele considera a automaticidade como controle de algumas formas de linguagem em processamento automático, por exemplo, ele aponta que “superanalisar a linguagem, pensar demais em suas formas e regras, tudo isso tende a impedir essa graduação para a automaticidade.” Não existe um método específico para o ensino dessas duas unidades. prefiro sugerir algumas abordagens que acredito serem as mais apropriadas para se trabalhar. Ricardo e Rogers (2001) afirmam que os métodos “tendem a ter uma vida útil relativamente curta”, uma vez que alguns práticas “tendem a ficar fora de moda e/ou desacreditadas”. No entanto, de acordo com o autores existe uma relação entre métodos e abordagens, e devo acrescentar que eles também mencionar técnicas de ensino de línguas.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44540
Issue Date: 16-Dec-2011
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

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