Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44550
Type: Monografia (especialização)
Title: Equality against child exploitation
Other Titles: Igualdade contra a exploração infantil
Authors: Eduardo Maroca Soares
First Advisor: Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira
Abstract: Statements like that can be quite common. Every English teacher has already listened to these sorts of affirmation more than once. It has not been any different for me ever since I started to study English and, unfortunately, my own experience confirmed those sayings, as I did not learn to read or speak English at school and was therefore not able to produce any meaningful output. Today, as an English teacher, this past makes me look forward to stop hearing those depreciative words. Stepping back and trying to understand the context of school has made me wonder what practices could have possibly been done and the impact they have in the classroom today, since many students still complain about the same things. Numerous hypothesis can be drawn in an attempt to justify it: the number of students per class, the different language levels among the same group, methods and topics that are simply not appealing to the audience they are aimed at and the gap between the material and the students’ real-life context, to name a few. Bearing in mind that the concepts of ‘learning English’ and ‘school context’ can therefore be considered conflictive, I tried to devise two textbook units as an attempt to tackle this issue. It is clear that they cannot solve all the aforementioned problems, but they absolutely take them into consideration when providing topics, proposing discussions, activities and teaching useful language structures in context. Both units present subjects that deal with social issues, always prompting fruitful discussions about different social contexts. The target audience is composed of teenagers from 12 to 16 years old with a A2 level of English. The first unit’s title, The XX Factor, is a play on words with the name of a British reality television music competition, The X Factor. The title of this show refers to the star ‘something’ the judges are looking for in a contestant. In the unit’s title, an extra X is added referring to the chromosomes that determine sex, being XX the arrangement which defines a female. All of it may serve as a great introduction for this unit, which presents a girls’ movement called ‘Because I Am a Girl.’ This movement discusses girls’ conditions around the world and claims for their rights.
Abstract: Declarações como essa podem ser bastante comuns. Todo professor de inglês já ouviu a esses tipos de afirmação mais de uma vez. Não tem sido diferente para mim desde que comecei estudar inglês e, infelizmente, minha própria experiência confirmou essas palavras, pois não aprendi a ler ou falar inglês na escola e, portanto, não foi capaz de produzir qualquer resultado significativo. Hoje, como professora de inglês, esse passado me faz querer parar de ouvir essas palavras depreciativas. Recuar e tentar entender o contexto da escola me fez pensar que práticas poderiam ter sido feitas e o impacto que elas têm na sala de aula hoje, uma vez que muitos alunos ainda reclamam das mesmas coisas. Numerosas hipóteses podem ser traçadas em uma tentativa para justificá-lo: o número de alunos por turma, os diferentes níveis de linguagem entre o mesmo grupo, métodos e tópicos que simplesmente não são atraentes para o público a que se destinam e a lacuna entre o material e o contexto da vida real dos alunos, para citar alguns. Tendo em mente que os conceitos de ‘aprender inglês’ e ‘contexto escolar’ podem portanto, ser considerado conflitante, tentei elaborar duas unidades de livros didáticos como tentativa de questão. É claro que eles não podem resolver todos os problemas mencionados acima, mas eles absolutamente os levam em consideração ao fornecer tópicos, propor discussões, atividades e ensinar estruturas da linguagem no contexto. Ambas as unidades apresentam disciplinas que tratam de questões sociais, sempre provocando discussões frutíferas sobre diferentes contextos sociais. O público-alvo é composto por adolescentes de 12 a 16 anos com nível A2 de inglês. O título da primeira unidade, The XX Factor, é um jogo de palavras com o nome de um britânico competição de música de reality show, The X Factor. O título deste show refere-se à estrela “algo” que os juízes estão procurando em um competidor. No título da unidade, acrescenta-se um X extra referente aos cromossomos que determinam o sexo, sendo XX o arranjo que define uma fêmea. Tudo isso pode servir como uma ótima introdução para esta unidade, que apresenta um movimento de meninas chamado ‘Porque eu Sou uma menina.” Esse movimento discute as condições das meninas em todo o mundo e reivindica seus direitos.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44550
Issue Date: 27-Sep-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CEI_TCC-Setembro2017-Eduardo_Maroca_Soares_CORRECTION.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.