Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44616
Type: Monografia (especialização)
Title: Teaching english for beginners: the world around me
Other Titles: Ensino de inglês para iniciantes: O mundo ao meu redor
Authors: Pablo Ricardo Cardoso
First Advisor: Vera Lúcia Menezes de Oliveira e Paiva
Abstract: Learning something new is an exciting experience. Studying a second language should be one of these amazing times in which people feel empowered by their development. In fact, research has shown that being bilingual brings countless advantages to the brain. I have had that experience in my adult life. Despite always being fascinated by languages, I only started studying English when I went to the university. One of the strongest reasons why I wanted to learn English was to travel abroad. After three years studying English I participated in an interchange program in Canada. I could not measure how much I learned every day. The adventure was so fascinating that on the next year I went to the United States on a similar program. Afterwards, I had the opportunity to start teaching English, even though I did not feel ready for such a serious task. For me, it was obvious that knowing how to speak a language was not enough to teach it. Moreover, differently from other English teachers, I was not working on a major in Languages. I was studying to be a Mathematics teacher. Due to my lack of training as an English teacher, I started studying very hard in order to feel more confident and of course, offer my students high quality classes. Eventually I found out about the Specialization course at FALE and registered for it immediately. CEI has given me the foundation I needed to prepare my classes based on theory and research. This present paper is an attempt to use this knowledge and experience on the preparation of materials for classes. I named this final paper Teaching English for beginners: The World around me. I challenged myself to design these units for beginners because in my teaching experience I realized that they are the ones that need the support of the material and the teacher the most. The units follow a simple and clean layout. They are entitled Workplace and Family, respectively. They are not necessarily subsequent even though they are designed for students with the same age and level of proficiency. The World around me is intended for late teenagers and adults with an A2 level of English, a common reference level stablished by The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment. The units contain the sections: Warm up, Reading, Grammar, Now you know, Listening, Speaking and Writing. Vocabulary is explored within the sections. Infographics and Personal letters are the genres used in the projects the students are supposed to work on.
Abstract: Aprender algo novo é uma experiência emocionante. Estudar uma segunda língua deveria ser um desses momentos incríveis em que as pessoas se sentem fortalecidas por seus desenvolvimento. De fato, pesquisas mostraram que ser bilíngue traz inúmeras vantagens ao cérebro. Eu tive essa experiência na minha vida adulta. Apesar de estar sempre fascinado por idiomas, só comecei a estudar inglês quando entrei na universidade. Uma das razões mais fortes pelas quais eu queria aprender inglês era viajar para o exterior. Depois de três anos estudando inglês, participei de um programa de intercâmbio no Canadá. EU não conseguia medir o quanto eu aprendia todos os dias. A aventura foi tão fascinante que no ano seguinte fui para os Estados Unidos em um programa semelhante. Depois, tive a oportunidade de começar a ensinar inglês, mesmo não me sentindo preparado para um tarefa. Para mim, era óbvio que saber falar uma língua não era suficiente para ensiná-lo. Além disso, diferentemente de outros professores de inglês, eu não estava trabalhando em um grande em Idiomas. Eu estava estudando para ser professor de matemática. Devido à minha falta de formação como professor de inglês, comecei a estudar muito em para me sentir mais confiante e claro, oferecer aos meus alunos aulas de alta qualidade. Acabei descobrindo o curso de Especialização da FALE e me inscrevi imediatamente. O CEI me deu a base necessária para preparar minhas aulas com base em teoria e pesquisa. Este artigo é uma tentativa de usar esse conhecimento e experiência na preparação de materiais para as aulas. Denominei este artigo final Ensino de inglês para iniciantes: o mundo ao meu redor. EU me desafiei a projetar essas unidades para iniciantes porque em minha experiência de ensino Percebi que são eles que precisam do apoio do material e o professor o a maioria. As unidades seguem um layout simples e clean. Eles são intitulados Local de trabalho e Família, respectivamente. Eles não são necessariamente subsequentes, embora sejam projetados para alunos com a mesma idade e nível de proficiência. O mundo ao meu redor é destinado para adolescentes tardios e adultos com nível A2 de inglês, um nível de referência comum estabelecido pelo Quadro Europeu Comum de Referência para Línguas: Aprendizagem, Ensino e Avaliação. As unidades contêm as seções: Aquecimento, Leitura, Gramática, Agora você sabe, Ouvindo, Falando e Escrevendo. O vocabulário é explorado no Seções. Infográficos e Cartas pessoais são os gêneros utilizados nos projetos que os alunos devem trabalhar.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44616
Issue Date: 10-Aug-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Pablo Ricardo Cardoso - versão final.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.