Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44658
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMariana de Freitas Coelhopt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.creatorKelly Cristine Oliveira Meirapt_BR
dc.creatorJoão Albino Silvapt_BR
dc.creatorJúlio Mendespt_BR
dc.date.accessioned2022-08-29T14:53:38Z-
dc.date.available2022-08-29T14:53:38Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume37pt_BR
dc.citation.issue12pt_BR
dc.citation.spage23pt_BR
dc.identifier.issn07981015pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44658-
dc.description.abstractPersonal perceptions may differ accordingly to visitors' individual experiences in a museum. This research purpose was to identify the differences in constructs such as the dimensions of perceived quality, culture orientation, learning orientation, attitude, satisfaction, intention to recommend and effective learning, according to social variables such as age, levels of income and levels of education. The research methodology was quantitative, based on a survey with 617 questionnaires collected, 587 valid ones. Data analysis were in terms of equality of means in SPSS software. Research results showed that effective learning depends on all the chosen variables (education, income and age) and, thus, influence the visitor experience. The distinct levels of income and education also result in significantly different perceptions about culture orientation. Furthermore, the intention to recommend the museum do not differ on any variable.pt_BR
dc.description.resumoAs percepções individuais dos visitantes podem ser distintas ao experienciarem um museu. O objetivo desta pesquisa foi identificar as diferenças nos construtos qualidade em serviços, orientação à cultura, orientação ao aprendizado, atitudes, satisfação, intenção de recomendar e aprendizado efetivo de acordo com variáveis socioeconômicas como idade, renda e educação. A metodologia foi quantitativa e baseou-se em 617 questionários coletados, sendo 587 válidos. Os dados foram analisados em termos de igualdade de médias no software SPSS. A pesquisa demonstrou que o aprendizado efetivo depende de todas as variáveis socioeconômicas pesquisadas e interferem na experiência do visitante. Os diferentes níveis de renda e de escolaridade resultam em percepções significativamente distintas quanto à orientação à cultura. Ademais, a intenção de recomendar o museu para outros não depende de nenhuma variável socioeconômica pesquisada.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEspacios (Caracas)pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTurismopt_BR
dc.subjectExperiência no museupt_BR
dc.subjectQualidade dos Serviçospt_BR
dc.subjectSatisfaçãopt_BR
dc.subjectRecomendaçãopt_BR
dc.subject.otherMuseuspt_BR
dc.subject.otherMarketingpt_BR
dc.titleMarketing de museus: influências de variáveis demográficas na percepção dos visitantespt_BR
dc.title.alternativeMuseum Marketing: Influences of demografic variables in visitor's perceptionpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketing de museus.pdf548.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.