Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44669
Type: Monografia (especialização)
Title: Digital adventures: teaching in a critical and interactive way
Other Titles: Aventuras digitais: ensinando de forma crítica e interativa
Authors: Clariana Bittencourt Gress
First Advisor: Junia de Carvalho Fidelis Braga
Abstract: In 1996, English became part of my life. I had the opportunity to study abroad. Being a freshman in high school was not my biggest challenge. Learning English was my biggest challenge. At that time, I was 13 years old and had never studied English before. I arrived in the USA in July so I could learn something before September, when the school year started. As a L2, I did not notice how much I learned. It was a surprise for me when I had to call my mom on Christmas eve and struggled to speak Portuguese. When I came back, after a year immersed on the language, I realized how important it was for me. I fell in love with English. My first experience teaching English was right when I returned to Brazil. I was a teenager, but used to help my classmates after school with the grammar content taught. I have not stopped teaching since then. I tried to work in different areas, but only teaching, specifically, English made me feel elated. That was when I decided to study Pedagogy. After teaching ESL for so many years and now working as an elementary teacher, I felt the need to go further. The idea of studying psycho-pedagogy as all regular school teachers do, it was not appealing to me. I wanted to expand my knowledge in a course in which would improve the approaches on my teaching. I have already been working using the communicative approach, although, it was instinctively. It was alluring to me that most of the things I have been doing in class could be explained theoretically. When we started the Especialização em Ensino de Língua Inglesa da Faculdade de Letras course, we were aware that we would be creating two units as our final paper. I wanted to create attractive and motivating units. Both units are related to technology. This theme was chosen based on the target audience. Young adults and adults frequently seek to learn English for extrinsic reasons: study, work, travel, etc. Technology is a theme that trendy and interests all target audience, therefore the choice of it.
Abstract: Em 1996, o inglês passou a fazer parte da minha vida. Tive a oportunidade de estudar no exterior. Ser um calouro em alta a escola não era o meu maior desafio. Aprender inglês foi meu maior desafio. Naquela época eu tinha 13 anos anos de idade e nunca havia estudado inglês antes. Cheguei nos EUA em julho para aprender algo antes de setembro, quando o ano letivo começou. Como L2, não percebi o quanto aprendi. Era um surpresa para mim quando tive que ligar para minha mãe na véspera de Natal e tive dificuldade para falar português. Quando eu voltei, depois de um ano imerso no idioma, percebi o quanto era importante para mim. Eu me apaixonei com inglês. Minha primeira experiência de ensino de inglês foi justamente quando voltei ao Brasil. Eu era adolescente, mas costumava ajudar meus colegas depois da escola com o conteúdo de gramática ensinado. Eu não parei de ensinar desde então. Tentei trabalhar em diversas áreas, mas só o ensino, especificamente, o inglês me fez sentir exultante. Este foi quando decidi cursar Pedagogia. Depois de ensinar ESL por tantos anos e agora trabalhando como professora primária, senti a necessidade de ir mais longe. A ideia de estudar psicopedagogia como fazem todos os professores da escola regular, não era atraente para Eu. Eu queria expandir meus conhecimentos em um curso que melhorasse as abordagens sobre o meu ensino. Já venho trabalhando com a abordagem comunicativa, mas foi instintivamente. Era atraente para mim que a maioria das coisas que eu estava fazendo em sala de aula pudesse ser explicada teoricamente. Quando iniciamos o curso de Especialização em Ensino de Língua Inglesa da Faculdade de Letras, estávamos cientes de que estaríamos criando duas unidades como nosso trabalho final. Eu queria criar atrativos e unidades motivadoras. Ambas as unidades estão relacionadas à tecnologia. Este tema foi escolhido com base no objetivo público. Jovens e adultos frequentemente procuram aprender inglês por motivos extrínsecos: estudar, trabalhar, viagens, etc. Tecnologia é um tema que está na moda e interessa a todos os públicos-alvo, por isso a escolha dela.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44669
Issue Date: 10-Aug-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CEI - ClarianaGress .pdf4.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.