Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44683
Type: Monografia (especialização)
Title: Unidade didática para o ensino de inglês
Authors: Wânius Resende Carvalho
First Advisor: Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira
Abstract: The teaching units presented here were devised in order to generate a communicative atmosphere in the classroom so that students can interact in the target language. Each unit consists of different activities developed from authentic material. The activities along the units aimed at improving the four language skills: reading, listening, speaking, and writing. Both units are addressed to young adult students from language institutes at level B2 according to the CEFR – Common European Framework of Reference for Languages. Every unit was conceived in a way that most of the communicative exchange takes place orally. ‘How to’ boxes furnish students with functional language to engage in the discussions. There is also a ‘Teacher’s guide’ which presents guidelines for the activities. The teacher administering them, however, may manage the activities according to the needs of students and teaching style. Likewise, it is up to the teacher to manage the time of each activity based on particular classroom management strategies. The topics – Social Media and Generation Z – are appealing to students’ interest. The objective is to make evidence for discussion available as well as to guide them towards a deeper understanding of each subject. By comprehending one’s view, students might get to know themselves better. The teachers’ role is to guide learners not only towards acquiring a foreign language, but also to supply them with elements to reflect upon their own realities. This material has no commercial purposes. It can only be reproduced for educational purposes, partially or as a whole, with the express authorization of the author.
Abstract: As unidades de ensino aqui apresentadas foram pensadas para gerar um ambiente na sala de aula para que os alunos possam interagir na língua-alvo. Cada unidade é composta por diferentes atividades desenvolvidas a partir de material autêntico. As atividades ao longo das unidades com o objetivo de melhorar as quatro habilidades linguísticas: ler, ouvir, falar, e escrita. Ambas as unidades são dirigidas a jovens estudantes adultos de institutos de línguas no nível B2 de acordo com o CEFR – Common European Framework of Reference for Languages. Cada unidade foi concebida de forma que a maior parte da troca comunicativa colocar oralmente. Caixas de ‘como fazer’ fornecem aos alunos uma linguagem funcional para se envolverem na discussões. Existe também um “Guia do Professor” que apresenta orientações para a Atividades. O professor que as administra, no entanto, pode gerenciar as atividades de acordo com as necessidades dos alunos e o estilo de ensino. Da mesma forma, cabe ao professor gerenciar o tempo de cada atividade com base em estratégias específicas de gerenciamento de sala de aula. Os temas – Mídias Sociais e Geração Z – despertam o interesse dos alunos. o objetivo é disponibilizar evidências para discussão, bem como orientá-los para uma compreensão mais profunda de cada assunto. Ao compreender a visão de alguém, os alunos podem conhecer-se melhor. O papel do professor é orientar os alunos não apenas para aquisição de uma língua estrangeira, mas também fornecer-lhes elementos para refletir sobre sua próprias realidades. Este material não tem fins comerciais. Só pode ser reproduzido para fins educacionais fins, parcial ou no todo, com expressa autorização do autor.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44683
Issue Date: 10-Aug-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC_Wanius_Carvalho.pdf14.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.