Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44707
Type: Monografia (especialização)
Title: “Spark Ideas” :inspiring students to think critically
Other Titles: “Spark Ideas” : inspirando os alunos a pensar criticamente
Authors: Maria Clara Pereira de Lima Nunes
First Advisor: Gláucia Renate Gonçalves
Abstract: One of the reasons why I love being a teacher is the opportunity to explore my creativity. Starting CEI (Curso de Especialização em Ensino de Inglês – Faculdade de Letras – UFMG) was undoubtedly a wise decision on the grounds that it enhanced my knowledge of material development. Throughout the course, the theories and tasks sparked my interest in designing the units that compose this work. Due to this fact, the name Spark Ideas sounded appropriate to the book. According to Dictionary.com, one of the definitions for spark is “anything that activates or stimulates; inspiration or catalyst”. And this is what I aimed at when developing the material. It was designed to stimulate learners to use their creativity to the most, to inspire them to have their own ideas. Spark Ideas targets mainly at teenage learners at the intermediate level of English (level B1 according to the Common European Framework of Reference for Languages), who study English at a language school. However, considering the topics and types of activities, I believe it would be appealing to adults and to students of Ensino Médio as well. The purpose of Spark is not only to connect learners to what is going on in the world but also to make them reflect about their reality, their community. It can be noticed that there is a transition from a broader view of the fact to the personalization stage, when students are given a voice to tackle the issue from their point of view. In addition, there are several opportunities for interaction and the patterns vary. There are activities to work on the four skills: listening, reading, speaking and writing.
Abstract: Uma das razões pelas quais eu amo ser professor é a oportunidade de explorar minhas criatividade. Iniciando o CEI (Curso de Especialização em Ensino de Inglês – Faculdade de Letras – UFMG) foi, sem dúvida, uma decisão acertada, pois engrandeceu minha conhecimento de desenvolvimento de materiais. Ao longo do curso, as teorias e tarefas despertou meu interesse em projetar as unidades que compõem este trabalho. Devido a esse fato, o nome Spark Ideas soou apropriado para o livro. De acordo com para o Dictionary.com, uma das definições para faísca é “qualquer coisa que ative ou estimula; inspiração ou catalisador”. E foi isso que eu busquei ao desenvolver o material. Ele foi projetado para estimular os alunos a usar sua criatividade ao máximo, para inspirar que eles tenham suas próprias ideias. O Spark Ideas visa principalmente alunos adolescentes no nível intermediário de inglês (nível B1 de acordo com o Quadro Europeu Comum de Referência para Línguas), que estudam inglês em uma escola de idiomas. No entanto, considerando os temas e tipos de atividades, acredito que seria atraente para adultos e alunos do Ensino Médio como Nós vamos. O propósito do Spark não é apenas conectar os alunos ao que está acontecendo na mundo, mas também para fazê-los refletir sobre sua realidade, sua comunidade. Pode ser notado que há uma transição de uma visão mais ampla do fato para a etapa de personalização, quando os alunos têm voz para abordar a questão do seu ponto de vista. Além disso, há existem várias oportunidades de interação e os padrões variam. Há atividades para trabalhar nas quatro habilidades: ouvir, ler, falar e escrever.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44707
Issue Date: 11-Aug-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Maria Clara Nunes - Spark Ideas - versão final.pdf5.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.