Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44774
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Rafael Tunes Fonsecapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1835464845070768pt_BR
dc.creatorFernanda Amaral Carbonaropt_BR
dc.date.accessioned2022-08-31T17:56:21Z-
dc.date.available2022-08-31T17:56:21Z-
dc.date.issued2016-12-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44774-
dc.description.abstractThe steel industries are great waste generators inherent to their processes. Seeking an environmentally correct alternative to eliminate these wastes, steel mills have found ways to reuse them in their own production processes or to commercialize them as raw materials to other industrial sectors. The management of byproducts was then created in the steel mills, responsible for the commercialization of these materials, where, for the most part, the department is called special sales. Despite avoiding costs with the disposal of such waste and generating revenue for companies, commercializing has become a challenge for management due to some internal and external constraints encountered. In this study, four Brazilian steel mills were analyzed to understand what the byproducts are, how they are generated and what their applications are, to later identify the limitations found in the commercial management of these materials. It is hoped that this study will become a useful tool for those involved, directly or indirectly, in the commercial management of these byproducts.pt_BR
dc.description.resumoAs indústrias siderúrgicas são grandes geradoras de resíduos inerentes aos seus processos. Buscando uma alternativa ambientalmente correta para eliminar esses resíduos, as siderúrgicas encontraram formas para reutilizá-los em seus próprios processos de produção ou comercializá-los como matérias-primas para outros setores industriais. Criou-se então nas siderurgias a gestão de coprodutos, responsável pela comercialização desses materiais, onde, em sua maioria, denomina-se o setor como vendas especiais. Apesar de evitar custos com a disposição desses resíduos e gerar receitas para as empresas, a comercialização tornou-se um desafio para a gestão devido a algumas restrições internas e externas encontradas. Neste estudo foram analisadas quatro siderúrgicas brasileiras para compreender o que são os coprodutos, como são gerados e quais as suas aplicações, para posteriormente serem identificadas as limitações encontradas na gestão comercial desses materiais. Espera-se que esse estudo se torne uma ferramenta útil aos envolvidos, direta ou indiretamente, na gestão comercial dos coprodutos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectsiderúrgicapt_BR
dc.subjectresíduospt_BR
dc.subjectcoprodutospt_BR
dc.subjectcomercializaçãopt_BR
dc.subjectvendas especiaispt_BR
dc.subjectgestãopt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleGestão de Coprodutos do Aço: Um Caso da Siderurgia Nacionalpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Gestão de Coprodutos_Fernanda Carbonaro_2016.pdfGestão de Coprodutos do Aço: Um Caso da Siderurgia Nacional1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.