Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44891
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dc.creatorPaulo Henrique de Oliveirapt_BR
dc.creatorCarlos Alberto Gonçalvespt_BR
dc.creatorCleiton Martins Duartept_BR
dc.date.accessioned2022-09-02T21:41:03Z-
dc.date.available2022-09-02T21:41:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage200pt_BR
dc.citation.epage226pt_BR
dc.identifier.issn2236-210Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44891-
dc.description.abstractThe objective of this study is to identify quantitatively the efficiency of organizations Industry Digital of Minas Gerais in properly employ human resources, technological and informational available in competitive intelligence process. Therefore, we used the data envelopment analysis (DEA). The results indicated the company "j" as the most efficient, suggesting that the company more efficient in the production of IC is effectively one that best utilizes the resources available to it and thus supporting the argument that these resources are decisive factors in the rapidity distribution of the products of IC advocated by several authors. The application of DEA to study the efficiency of competitive intelligence in the processes of the selected companies was satisfactory, as pointed organizations considered efficiency standards (benchmark) and have shown what resources need to be better managed for the efficient production of intelligence products defendantspt_BR
dc.description.resumoObjetivou-se com este estudo identificar de forma quantitativa a eficiência de empresas da Indústria Digital de Minas Gerais em empregar adequadamente os recursos humanos, tecnológicos e informacionais disponíveis no processo de Inteligência Competitiva (IC). Para tanto, utilizou-se da Análise Envoltória de Dados (DEA). Os resultados indicaram a empresa “j” como a mais eficiente, evidenciando que a empresa mais eficiente na produção de IC é efetivamente aquela que utiliza melhor os recursos que dispõe e, assim, corroborando o argumento de que esses recursos são fatores determinantes na rapidez da distribuição dos produtos de inteligência competitiva defendido por diversos autores. A aplicação da DEA para estudo da eficiência nos processos de Inteligência Competitiva das empresas selecionadas foi satisfatória, visto que apontou as empresas consideradas como padrão de eficiência (benchmarks) e destacou quais recursos precisam ser melhor gerenciados para a produção eficiente dos produtos de inteligência competitiva demandados.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Inteligência Competitivapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInteligência competitivapt_BR
dc.subjectIndústria digitalpt_BR
dc.subjectAnálise Envoltória de Dadospt_BR
dc.subject.otherInteligência competitivapt_BR
dc.subject.otherAnálise Envoltória de Dadospt_BR
dc.titleEficiência em inteligência competitiva com aplicação da análise envoltória de dados (DEA): um estudo na indústria digitalpt_BR
dc.title.alternativeEfficiency on competitive intelligence with application of data envelopment analysis (DEA): a study in the digital industrypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://iberoamericanic.org/rev/article/view/256/pdf_137pt_BR
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