Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44925
Type: Monografia (especialização)
Title: Healthy habits/ cinema and super heroes: English teaching material to pre-intermediate students
Other Titles: Hábitos saudáveis/cinema e super-heróis: material didático de inglês para alunos pré-intermediários
Authors: Carise Goularte Barbosa
First Advisor: Maralice de Souza Neves
Abstract: This final academic work Healthy Habits / Cinema and Super heroes: English teaching material to Pre-Intermediate students has two interactive units with a teacher’s guide regarding each unit and also the answer key for some activities (except for the personal questions) , as well as instructions, explanations and suggestions for the teachers to adapt in their classes. Furthermore, it also provides a rationale, the theoretical part of this work and presents the integration of the four abilities: reading, writing, listening and speaking in both unities. The units were created to be used in regular schools and also in private English courses for young adults, pre-intermediate students – 12 to 18 years old. The first unit theme is Healthy habits, which is a daily spoken topic at students’ homes and around them in their routines. It is a complex theme, once teenagers have been dealing with busy routines and for this reason, changing their habits and eating more fast food. The second unit theme is Cinema and Super Heroes, that is not as critical as the first one but it was chosen because it provides communicative activities connected with the students’ reality, once it is an appropriate subject for these learners’ ages and level. These units were designed to be taught using communicative approach because communication is the most important aspect of any language. Thus, students will have the opportunity to learn through interactive activities which will allow them to speak and express their ideas in a more reflexive way. Besides these, it guides the teacher to be always a facilitator and motivates learners to work with the four skills as much as possible during the classes. The main goals of the first unit are to make students reflect on their daily habits and show that changing them are sometimes necessary to become happier and to have a healthier life. It is also interesting to emphasize that they can still find nice activities to do while adapting their lives to this new lifestyle, which at first may seem difficult. Students are expected to discuss the importance of healthy habits in society’s lives, being more critical and also engaged in the discussions, which they can try to communicate using the target language and negotiate meaning when the conversation breaks down. The main objectives of the second unit are to increase students’ interest about this world of fantasy that cinema brings and also to increase their curiosity about some characters and movies. Besides these, instigate their habits of watching films and develop their imagination, which can help to get their attention out of violence or drugs that is most notified on Television and media. This is the mandatory final project for Curso de Especialização em Inglês (CEI). This work has no commercial purposes and no part of this publication may be reproduced without the author´s permission. Finally, I hope this academic work can contribute to teachers in their teaching practice and help to create a great and enjoyable interaction in the classroom with students.
Abstract: Este trabalho acadêmico final Hábitos Saudáveis ​​/ Cinema e Super Heróis: Ensino de Inglês material para alunos do Pré-Intermediário tem duas unidades interativas com um guia do professor sobre cada unidade e também o gabarito de algumas atividades (exceto as questões pessoais), bem como instruções, explicações e sugestões para os professores adaptarem em suas aulas. Além disso, também fornece uma justificativa, a parte teórica deste trabalho e apresenta a integração das quatro habilidades: leitura, escrita, audição e fala em ambas as unidades. As unidades foram criadas para serem utilizadas em escolas regulares e também em cursos particulares de inglês para jovens adultos, estudantes pré-intermediários – 12 a 18 anos. O tema da primeira unidade é Hábitos saudáveis, que é um tema falado diariamente nas casas dos alunos e ao seu redor em suas rotinas. É um tema complexo, uma vez que os adolescentes têm lidado com rotinas e por isso, mudando seus hábitos e comendo mais fast food. O tema da segunda unidade é Cinema e Super Heróis, que não é tão crítico quanto o primeiro, mas foi escolhido por oferecer atividades comunicativas conectadas com a realidade dos alunos, uma vez que é uma disciplina apropriada para esses idade e nível dos alunos. Essas unidades foram projetadas para serem ensinadas usando uma abordagem comunicativa porque a comunicação é o aspecto mais importante de qualquer linguagem. Assim, os alunos terão a oportunidade de aprender através de atividades interativas que lhes permitirão falar e expressar suas ideias de forma mais reflexiva. Além disso, orienta o professor a ser sempre um facilitador e motiva os alunos a trabalharem com a quatro habilidades tanto quanto possível durante as aulas. Os principais objetivos da primeira unidade são fazer com que os alunos reflitam sobre seus hábitos diários e mostrar que mudá-los às vezes é necessário para se tornar mais feliz e ter uma vida mais saudável. Isso é também interessante ressaltar que eles ainda podem encontrar atividades bacanas para fazer enquanto adaptam suas vidas a esse novo estilo de vida, que a princípio pode parecer difícil. Espera-se que os alunos discutam a importância de uma alimentação saudável. hábitos na vida da sociedade, sendo mais críticos e também engajados nas discussões, que podem tentar comunicar usando a língua-alvo e negociar o significado quando a conversa é interrompida. Os principais objetivos da segunda unidade são aumentar o interesse dos alunos por este mundo da fantasia que o cinema traz e também para aumentar sua curiosidade sobre alguns personagens e filmes. Além destes, instigar seus hábitos de assistir filmes e desenvolver sua imaginação, o que pode ajudar a tirar sua atenção da violência ou drogas que é mais noticiada na televisão e na mídia. Este é o projeto final obrigatório do Curso de Especialização em Inglês (CEI). Este trabalho tem sem fins comerciais e nenhuma parte desta publicação pode ser reproduzida sem a permissão do autor. Por fim, espero que este trabalho acadêmico possa contribuir com os professores em sua prática docente e ajudar a criar uma grande e agradável interação na sala de aula com os alunos.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44925
Issue Date: 14-Sep-2016
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc original pdf.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.