Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44929
Type: Monografia (especialização)
Title: Teaching English and critical thinking at high school and college
Other Titles: Ensinar inglês e pensamento crítico no ensino médio e na faculdade
Authors: Núbia Araceli Schutt Pereira
First Advisor: Valdeni da Silva Reis
Abstract: This paper as a whole is the English Teaching and Learning end of course work with the creation of two teaching units of an English book, following the communicative approach and critical literacy; besides the rationale and teacher’s guide. The teacher’s guide is a book for teachers to understand how units work in practice, with tips and step-by-step activities. There are also the answers to the exercises and time-limit to each activity, as a suggestion. Based on a real necessity of the acceptance of the other, that we are facing worldwide, I chose the first unit to be about Multiculturalism and I had the happy opportunity to put in practice and was able to have excellent results with my teenagers from the first grade of High School, at a School inside the university campus, where I teach. The students come from families who give a great value to education. But, sometimes, unfortunately, topics taught are more focused on grammar and vocabulary to prepare them to enter university, rather than having moments of being critical and thinking about citizenship. By using the first unit in their class, we could have great moments of sharing opinions and beliefs that, in my point of view, were of good impact to their lives. After that unit, we could even have classes of debates, to chat about different topics, in a critical way. Thus, by having this opportunity to work with a context in the unit, before presenting the grammar and vocabulary content, students can benefit from developing critical thinking and gaining awareness of lots of different issues. The second unit is about time. How people are lacking time nowadays. This unit is going to focus on university students, with whom I also work as a professor, at a College where all students, from all areas, have English classes as part of their curriculum. They usually say they don’t have time to study English or any other languages, they work, have a family, study at College, so, according to them, there’s no extra time to be used with Language Learning.
Abstract: Este artigo como um todo é o trabalho de final de curso de Ensino e Aprendizagem de Inglês com o criação de duas unidades de ensino de um livro de inglês, seguindo o abordagem e letramento crítico; além da justificativa e do guia do professor. O guia do professor é um livro para os professores entenderem como as unidades funcionam na prática, com dicas e atividades passo a passo. Há também as respostas para os exercícios e limite de tempo para cada atividade, como sugestão. A partir de uma necessidade real de aceitação do outro, que estamos enfrentando mundialmente, escolhi a primeira unidade sobre Multiculturalismo e tive a feliz oportunidade de colocar na prática e consegui ter excelentes resultados com meus adolescentes desde a primeira série do Ensino Médio, em uma escola dentro do campus universitário, onde leciono. Os alunos vêm de famílias que valorizam muito a educação. Mas às vezes, infelizmente, os tópicos ensinados são mais focados em gramática e vocabulário para preparar para entrar na universidade, ao invés de ter momentos de ser crítico e pensar sobre cidadania. Ao usar a primeira unidade de sua aula, poderíamos ter ótimos momentos de compartilhamento de opiniões e crenças que, no meu ponto de vista, tiveram um bom impacto em suas vidas. Depois dessa unidade, poderíamos até ter aulas de debates, para bater um papo sobre diversos temas, em um maneira crítica. Assim, ao ter essa oportunidade de trabalhar com um contexto na unidade, antes de apresentar o conteúdo de gramática e vocabulário, os alunos podem se beneficiar do desenvolvimento pensando e ganhando consciência de muitas questões diferentes. A segunda unidade é sobre o tempo. Como as pessoas estão com falta de tempo hoje em dia. Esta unidade é vou focar em estudantes universitários, com quem também trabalho como professor, em um Faculdade onde todos os alunos, de todas as áreas, têm aulas de inglês como parte de sua currículo. Costumam dizer que não têm tempo para estudar inglês ou qualquer outro línguas, eles trabalham, têm família, estudam na faculdade, então, segundo eles, não tem tempo extra para ser usado com o aprendizado de idiomas.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44929
Issue Date: 4-Aug-2016
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tcc_final_1.PDF1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.