Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44934
Type: Monografia (especialização)
Title: “Supernova” – Teaching english creatively
Other Titles: “Supernova” – Ensinar inglês de forma criativa
Authors: Isabela Soares de Almeida Dias
First Advisor: Patricia Pereira Bértoli
Abstract: Since the beginning of the CEI (Curso de Especialização em Ensino de Inglês – Faculdade de Letras - UFMG) course, students were aware that in the end, our final paper would be to come up with two coursebook units. The incredibly intense weeks of hard work were pervaded by multiple ideas and insights, in which we felt like that was not only going to help me a lot while creating my final paper, but also in my day to day practice inside the classroom. For me, the experience was wonderful and so helpful, because I have been a teacher for quite some time, and lots of things that I was doing instinctively were theoretically explained to me. But most importantly, I realized that many other procedures in my teaching had so much room for improvement, and I had the opportunity to have them clarified to me. Rest assured, I can say that the whole course was enriching and enlightening! And now I feel I had the ability to come up with two interesting units that I hope will engage students. This material has been created without commercial purposes and cannot be reproduced, unless with previous consent from the author. The name “Supernova” was a suggestion by a fellow teacher who knows how deeply I feel about my students, and how strongly want to see them succeed, in their own way. According to NASA’s website a Supernova “is the explosion of a star. (…) It happens where there is a change in the core, or center, of a star.” As teachers it is our role to guide and aid the learners to be the best they can be. So, with our guidance, they will be able to shine their own light, reaching for uncountable possibilities. I wanted to create units which would appeal to most students. The main goal was to cater for upper-intermediate students’ needs, mainly teenagers; however, I believe that the content of the units would interest young adults as well.
Abstract: Desde o início do CEI (Curso de Especialização em Ensino de Inglês – Faculdade de Letras - UFMG), os alunos ficaram sabendo que, ao final, nosso papel seria chegar a duas unidades do livro didático. As semanas incrivelmente intensas de trabalho árduo foram permeados por múltiplas ideias e insights, nos quais sentimos que isso era não só vai me ajudar muito na criação do meu trabalho final, mas também no meu dia a dia prática dentro da sala de aula. Para mim, a experiência foi maravilhosa e muito útil, pois sou professora há algum tempo, e muitas coisas que eu fazia instintivamente eram teoricamente me explicou. Mas o mais importante, percebi que muitos outros procedimentos na minha ensino tinha muito espaço para melhorias, e tive a oportunidade de tê-los esclarecido para mim. Fique tranquilo, posso dizer que todo o curso foi enriquecedor e esclarecedor! E agora sinto que tive a capacidade de criar duas unidades interessantes que esperança vai envolver os alunos. Este material foi criado sem fins comerciais e não pode ser reproduzido, salvo com prévio consentimento do autor. O nome “Supernova” foi uma sugestão de um colega professor que sabe o quão profundamente eu sinto em relação aos meus alunos e o quanto quero vê-los bem-sucedidos, à sua maneira. Segundo o site da NASA, uma Supernova “é a explosão de uma estrela. (…) Acontece onde há uma mudança no núcleo, ou centro, de uma estrela.” Como professores, é nosso papel orientar e ajudar os alunos a serem o melhor que podem ser. Então com nossa orientação, eles serão capazes de brilhar sua própria luz, alcançando incontáveis possibilidades. Eu queria criar unidades que atraíssem a maioria dos alunos. O objetivo principal era atender para as necessidades dos alunos do nível intermediário superior, principalmente adolescentes; porém, acredito que o o conteúdo das unidades também interessaria aos jovens adultos.
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44934
Issue Date: 4-Aug-2016
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Isabela Dias - Supernova.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.