Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44944
Type: Monografia (especialização)
Title: Going through!
Other Titles: Passando!
Authors: Vanessa de Oliveira Pereira
First Advisor: José de Paiva dos Santos
Abstract: English is the most spoken language around the globe and everybody knows it. But unfortunately, not everyone has the access to a good material to learn it. Thinking about it, this material was developed in order to help other teachers, and also guide them to teach in a different way, working with the four skills – listening, speaking, reading and writing. As a teacher, I’ve heard a lot about developing abilities, people that are good in listening, but cannot speak very well, or are good in reading and writing but has a big difficulty in listening. That is too common, but we can change it. The units presented in this academic work have authentic material, produced to help the students with pre-intermediate level of English and even the teachers. It is divided in sections, what make it possible to increase the four competences in order to integrate them, leading the students to use the language effectively. This is a material that must be used inside and outside the classroom because there are a lot of different activities on it that will encourage the students to study and to search for extra information. On the first section we have “THINKING ABOUT”, that is a warm up to create a room for a discussion about the main topic that is going to be presented soon. The students have to feel comfortable to answer the questions, to analyze the pictures and to start a conversation with the classmates. For the second section, it is time to “LET’S READ”, that shows authentic texts and different kinds of activities as pre, while and after reading, all to help the student to understand better what the main idea of the unit is.
Abstract: O inglês é a língua mais falada em todo o mundo e todo mundo sabe disso. Mas, infelizmente, nem todos têm acesso a um bom material para aprendê-lo. Pensamento sobre isso, este material foi desenvolvido com o intuito de auxiliar outros professores, e também orientá-los ensinar de uma forma diferente, trabalhando com as quatro habilidades – ouvir, falar, ler e escrita. Como professor, ouvi muito sobre desenvolver habilidades, pessoas que são boas em escuta, mas não pode falar muito bem, ou é bom em leitura e escrita, mas tem uma grande dificuldade em ouvir. Isso é muito comum, mas podemos mudar isso. As unidades apresentadas neste trabalho acadêmico possuem material autêntico, produzido para ajudar os alunos com nível pré-intermediário de inglês e até mesmo os professores. Isso é dividido em seções, o que permite aumentar as quatro competências para integrá-los, levando os alunos a usar a língua de forma eficaz. Este é um material que deve ser usado dentro e fora da sala de aula porque há uma série de atividades diferentes sobre ele que irão incentivar os alunos a estudar e a procure informações extras. Na primeira seção temos “PENSANDO EM”, que é um aquecimento para criar uma sala para discussão sobre o tema principal que será apresentado em breve. O os alunos têm de se sentir à vontade para responder às questões, analisar as imagens e iniciar uma conversa com os colegas. Para a segunda seção, é hora de “LET’S READ”, que mostra textos autênticos e diferentes tipos de atividades como pré, durante e depois da leitura, tudo para ajudar o aluno a entender melhor qual é a ideia principal da unidade.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44944
Issue Date: 15-Feb-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Going Through - Vanessa de Oliveira Pereira - Copia.pdf2.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.