Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/45877
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dc.creatorLiliand Dominguez Santanapt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.date.accessioned2022-10-03T15:15:38Z-
dc.date.available2022-10-03T15:15:38Z-
dc.date.issued2017-02-
dc.citation.volume16pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage8pt_BR
dc.citation.epage29pt_BR
dc.identifier.doi10.21714/1984-6975FACES2017V16N3ART3935pt_BR
dc.identifier.issn1517-8900pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/45877-
dc.description.abstractDestination image is a widely debated topic in tourism studies. Due to the com- plexity, the destination image formation is a matter still under discussion and, therefore, with great opportunities for research.The aim of this study is to analyze the destination image models, in order to propose a hypothetical model that re- flects since the relationship between the destination image dimensions (cognitive, emotional, unique and overall), the influence of external factors and internal (in - formation familiarity, experiential, sociodemographic characteristics and motiva - tions), until the destination image influence on behavioral intentions (return and recommendation). The study brings contributions to the enrichment of literature with the proposition of a single model of formation and influence of tourist des - tination image.pt_BR
dc.description.resumoImagem de destino é uma temática amplamente debatida em estudos de turis- mo. Em virtude da complexidade, a formação da imagem de destino é um tema ainda em discussão, e, portanto, com grandes oportunidades de pesquisa. O ob- jetivo desse estudo é analisar modelos de formação da imagem de destino vi- sando a proposição de um modelo hipotético que contemple desde as relações entre as dimensões da imagem de destino (cognitiva, afetiva, única e global), a influência de fatores externos e internos (familiaridade informativa, experien- cial, características sociodemográficas e motivações), até a influência da imagem de destino sobre intenções comportamentais (retorno e recomendação). O estudo traz contribuições para o enriquecimento da literatura com a proposi- ção de um modelo único de formação e influência da imagem de destino.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de administração faces journalpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação da imagem de destino.pt_BR
dc.subjectImagem afetivapt_BR
dc.subjectImagem únicapt_BR
dc.subjectImagem Globalpt_BR
dc.subject.otherTurismopt_BR
dc.titleImagem de destino turístico: proposição de modelo hipotéticopt_BR
dc.title.alternativeTourist destination image: proposed hypothetical modelpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externarevista.fumec.br/index.php/facesp/issue/view/321pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

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