Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/45955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorElisângela Domingues Michelatto Natpt_BR
dc.creatorBruna Fernanda Barbosapt_BR
dc.creatorFrancisco Giovanni David Vieirapt_BR
dc.creatorAlexandre de Pádua Carrieript_BR
dc.date.accessioned2022-10-05T13:20:39Z-
dc.date.available2022-10-05T13:20:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume19pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage138pt_BR
dc.citation.epage163pt_BR
dc.identifier.doi10.20946/rad.v19i1.23387pt_BR
dc.identifier.issn21780080pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/45955-
dc.description.abstractTo understand more of symbolic consumption universe, a survey on the consumption of women's accessories for lowincome women was held. Participants were street dealers and their clients. From the perspective of symbolic consumption it was possible to observe some common aspects of consumption of this class of women who resort to their consumer experiences to relate the social universe and mark their presence in it. In management terms that more research is important because it presents some peculiarities of this process of consumption, revealing information that can contribute to the assessment of market strategiespt_BR
dc.description.resumoPara compreender mais do universo do consumo simbólico, foi realizada uma pesquisa sobre o consumo de acessórios femininos por mulheres de baixa renda. As participantes foram revendedoras ambulantes e suas clientes. Sob a perspectiva do consumo simbólico foi possível observar alguns aspectos comuns ao consumo dessa classe de mulheres que recorrem às suas experiências de consumo para relacionar-se no universo social e marcar sua presença nele. Em termos gerenciais essa pesquisa se faz importante porque apresenta algumas peculiaridades desse processo de consumo, revelando informações que podem contribuir para a avaliação das estratégias de mercado.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Administração em Diálogopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectConsumo simbólicopt_BR
dc.subjectConsumidor de baixa renda.pt_BR
dc.subject.otherPobres como consumidorespt_BR
dc.subject.otherConsumo (Economia)pt_BR
dc.titleBaixa renda: o consumo simbólico e o comércio informal de acessórios femininospt_BR
dc.title.alternativeLow-income: the symbolic consumption and informal trade of women's accessoriespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externadoi:10.20946/rad.v19i1.23387pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Baixa Renda O Consumo Simbólico e o Comércio Informal de Acessórios Femininos.pdf5.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.