Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/46058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlexandre Monteiro de Menezespt_BR
dc.creatorMaria de Lourdes Silva Vianapt_BR
dc.creatorMário Lucio Pereira Juniorpt_BR
dc.creatorSérgio Ricardo Palharespt_BR
dc.date.accessioned2022-10-06T20:48:33Z-
dc.date.available2022-10-06T20:48:33Z-
dc.date.issued2016-11-
dc.citation.issue20pt_BR
dc.citation.spage188pt_BR
dc.citation.epage193pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/46058-
dc.description.abstractThis research investigates the adequacy of the contemporary professional formation to professional practice in the construction market. The work investigates the teaching of building and structures design in schools of architecture and civil engineering in Belo Horizonte. There is evidence that the use of contemporary information technology such as BIM (Building Information Modeling) enables integrated teaching of architecture and engineering, allowing simultaneous work. The hypothesis is that there is a mismatch between contemporary teaching and practice and methodological changes seeking simultaneous practice, respond adequately to contemporary assumptions of learning. The confirmation of this hypothesis subsidizes developments for future research.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa investiga a adequação da formação profissional contemporânea à prática profissional no mercado da construção. O trabalho investiga o ensino de projeto de edifícios e estruturas em escolas de arquitetura e engenharia civil em Belo Horizonte. Há evidências de que o uso de tecnologia da informação contemporânea como BIM (Building Information Modeling) possibilita o ensino integrado de arquitetura e engenharia, permitindo o trabalho simultâneo. A hipótese é que há um descompasso entre o ensino e a prática contemporâneos e as mudanças metodológicas que buscam a prática simultânea, respondem adequadamente aos pressupostos contemporâneos de aprendizagem. A confirmação desta hipótese subsidia desenvolvimentos para pesquisa futura.pt_BR
dc.description.sponsorshipOutra Agênciapt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - ESCOLA DE ARQUITETURApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCongress of the Iberoamerican Society of Digital Graphics (SiGraDi)pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProjeto de construçãopt_BR
dc.subjectArquiteturapt_BR
dc.subjectEngenharia Civilpt_BR
dc.subjectBIM (Building Information Modeling)pt_BR
dc.subject.otherProjeto arquitetônicopt_BR
dc.subject.otherArquiteturapt_BR
dc.subject.otherEngenharia civilpt_BR
dc.subject.otherFormação profissionalpt_BR
dc.titleProjeto simultâneo: a formação do profissional contemporâneo e o mercado da construção civilpt_BR
dc.title.alternativeSimultaneos design: the formation of the contemporary professional and construction marketpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttps://www.proceedings.blucher.com.br/article-list/sigradi2016-276/list#articlespt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.