Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/46058
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Alexandre Monteiro de Menezes | pt_BR |
dc.creator | Maria de Lourdes Silva Viana | pt_BR |
dc.creator | Mário Lucio Pereira Junior | pt_BR |
dc.creator | Sérgio Ricardo Palhares | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-10-06T20:48:33Z | - |
dc.date.available | 2022-10-06T20:48:33Z | - |
dc.date.issued | 2016-11 | - |
dc.citation.issue | 20 | pt_BR |
dc.citation.spage | 188 | pt_BR |
dc.citation.epage | 193 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/46058 | - |
dc.description.abstract | This research investigates the adequacy of the contemporary professional formation to professional practice in the construction market. The work investigates the teaching of building and structures design in schools of architecture and civil engineering in Belo Horizonte. There is evidence that the use of contemporary information technology such as BIM (Building Information Modeling) enables integrated teaching of architecture and engineering, allowing simultaneous work. The hypothesis is that there is a mismatch between contemporary teaching and practice and methodological changes seeking simultaneous practice, respond adequately to contemporary assumptions of learning. The confirmation of this hypothesis subsidizes developments for future research. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa investiga a adequação da formação profissional contemporânea à prática profissional no mercado da construção. O trabalho investiga o ensino de projeto de edifícios e estruturas em escolas de arquitetura e engenharia civil em Belo Horizonte. Há evidências de que o uso de tecnologia da informação contemporânea como BIM (Building Information Modeling) possibilita o ensino integrado de arquitetura e engenharia, permitindo o trabalho simultâneo. A hipótese é que há um descompasso entre o ensino e a prática contemporâneos e as mudanças metodológicas que buscam a prática simultânea, respondem adequadamente aos pressupostos contemporâneos de aprendizagem. A confirmação desta hipótese subsidia desenvolvimentos para pesquisa futura. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | Outra Agência | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ARQ - ESCOLA DE ARQUITETURA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Congress of the Iberoamerican Society of Digital Graphics (SiGraDi) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Projeto de construção | pt_BR |
dc.subject | Arquitetura | pt_BR |
dc.subject | Engenharia Civil | pt_BR |
dc.subject | BIM (Building Information Modeling) | pt_BR |
dc.subject.other | Projeto arquitetônico | pt_BR |
dc.subject.other | Arquitetura | pt_BR |
dc.subject.other | Engenharia civil | pt_BR |
dc.subject.other | Formação profissional | pt_BR |
dc.title | Projeto simultâneo: a formação do profissional contemporâneo e o mercado da construção civil | pt_BR |
dc.title.alternative | Simultaneos design: the formation of the contemporary professional and construction market | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.proceedings.blucher.com.br/article-list/sigradi2016-276/list#articles | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Projeto simultâneo - a formação do profisisonal contemporâneo e o mercado da construção civil (1).pdf | 281.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.