Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/46063
Type: | Monografia (especialização) |
Title: | Unidades didáticas para o ensino de inglês |
Other Titles: | Didactic material for the teaching of English |
Authors: | Amanda Amaral de Souza Silva |
First Advisor: | Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira |
Abstract: | Este trabalho consiste em um material didático desenvolvido para o ensino de língua inglesa para alunos brasileiros, o qual consiste em duas unidades, assim intituladas, respectivamente: Do you feel FoMo? e Dear diary, yesterday I.... Ambas as unidades, apesar de abordarem temas diferentes, têm como foco principal o desenvolvimento das competências comunicativas através da discussão de temas atuais e contextualizados. A produção do material didático foi pensada para atender alunos adolescentes e jovens adultos de institutos de idiomas, cujo nível linguístico corresponde ao B1/B2, conforme o Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), portanto níveis pré-intermediário e intermediário. A escolha e organização do conteúdo privilegia o desenvolvimento das habilidades de speaking, listening, reading e writing e, também, pronúncia. Cada uma das unidades é acompanhada de pelo seu respectivo Guia do Professor (Teacher’s Guide), o qual traz orientações acerca de como utilizar o material, bem como a transcrição das atividades de áudio e as chaves de respostas de todos os exercícios, além de sugestões para o professor orientar sua prática em sala de aula. É importante ressaltar que todo o desenvolvimento do material didático é amparado e embasado por estudos e pesquisas acadêmicas, o que é apresentado no rationale. |
Abstract: | This work consists of a didactic material developed for the teaching of English to Brazilian students, which consists of two units, thus entitled, respectively: Do you feel FoMo? and Dear diary, yesterday I.... Both units, despite addressing different themes, have as their focus the development of communicative skills through the discussion of current and contextualized topics. The production of this teaching material was designed to serve adolescent and young adult students from language institutes, whose linguistic level corresponds to B1/B2, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), therefore pre-intermediate and intermediate levels. The choice and organization of content favors the development of speaking, listening, reading, and writing skills, as well as pronunciation. Each of the units is accompanied by its respective Teacher's Guide, which provides guidance on how to use the material, as well as the transcription of the audio activities and the answer keys for all exercises, as well as suggestions for the teacher to guide their practice in the classroom. It is important to emphasize that the entire development of this teaching material is supported by academic studies and research, which is presented in the rationale. |
Subject: | Língua inglesa – Estudo e ensino |
language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.program: | Curso de Especialização em Língua Inglesa |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/46063 |
Issue Date: | 2-Jul-2021 |
Appears in Collections: | Especialização em Língua Inglesa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Unidade Didática_TCC_CEI_AmandaAmaraldeSouzaSilva_VERSÃOCORRIGIDA_2022.1.pdf | 1.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.