Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/46799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGabriel Farias Alves Correiapt_BR
dc.creatorAndré Felipe Vieira Colarespt_BR
dc.creatorLuiz Alex Silva Saraivapt_BR
dc.date.accessioned2022-11-01T13:38:01Z-
dc.date.available2022-11-01T13:38:01Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume39pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage109pt_BR
dc.citation.epage216pt_BR
dc.identifier.doi10.4025/actascihumansoc.v39i2.31301pt_BR
dc.identifier.issn18078656pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/46799-
dc.description.abstractObserving the cultural practices and private investments made can result in discoveries of the social transformations that are linked to corporate culture policies. Through the analysis of the speeches produced by the Circuit of Praça da Liberdade in Belo Horizonte, this work sought to discuss how the public and the private are mixed in processes of public spaces concession made by the State; focusing on cultural spaces. Such discussion becomes pertinent in observing the interest of a collectivity being supplanted by private interests and capital. Data collection was performed through the qualitative approach and data analysis was performed from the French discourse analysis. It was verified the existence of discourses of exaltation of the space with the purpos e of showing a social image committed with the public good and the presence of the marketing logic that the private activities meet the specific interests of profitabilitypt_BR
dc.description.resumoObservar as práticas culturais e os investimentos privados realizados pode resultar em descobertas das transformações sociais que estão vinculadas às políticas de cultura empresarial. Por meio da análise dos discursos produzidos pelo Circuito Praça da Liberdade de Belo Horizonte, este trabalho busca examinar de que forma o público e o privado se misturam em processos de concessão de espaços públicos realizados pelo Estado; enfocando espaços culturais. Essa discussão torna-se pertinente ao observar o interesse de uma coletividade sendo suplantado pelos interesses privados e do capital. A coleta de dados foi realizada por meio da abordagem qualitativa e a análise dos dados foi realizada a partir da análise francesa do discurso. Foi verificada a existência de discursos de exaltação do próprio espaço com a finalidade de transparecer uma imagem social comprometida com o be m público e a presença da lógica mercadológica de que as atividades privadas atendem a interesses específicos de lucratividade.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofActa Scientiarum. Humam and Social Sciencespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPrivatização do espaço públicopt_BR
dc.subjectElitizaçãopt_BR
dc.subjectCircuito cultural da praça da Liberdadept_BR
dc.subject.otherPrivatizaçãopt_BR
dc.subject.otherCulturapt_BR
dc.subject.otherPraçaspt_BR
dc.titleOnde termina o público e começa o privado? análise da privatização da cultura na praça da liberdade em Belo Horizontept_BR
dc.title.alternativeWhere does the public ends and the private one begins? An analys is of the culture privatization at Praça da Liberd ade in Belo Horizonte, Brazilpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/31301pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Onde termina o público e come.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.