Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/46963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorHelton Cristian de Paulapt_BR
dc.creatorFrancisco Vidal Barbosapt_BR
dc.creatorEliana Marcia Martins Fittipaldi Torgapt_BR
dc.creatorMárcia Hiromi Yoshimatsupt_BR
dc.date.accessioned2022-11-07T13:44:25Z-
dc.date.available2022-11-07T13:44:25Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume6pt_BR
dc.citation.issue8pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage18pt_BR
dc.identifier.issn2249894Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/46963-
dc.description.abstractInnovation is an important competitive advantages for economic growth process is investment in research and achievement of the innovation. The important way to improve the innovation process is investment in research and achievement of the innovation. However, the most research institutions are not primarily aim commercially exploit their inventions, it is necessary to encourage technology transfer process. This research, based on the change of the Brazilian regulatory framework relating to innovation in 2004, to analyses the adjustment that happen on technology transfer process between research institutions and companies in Brazil, considering the emergence of open innovation concept. Therefore, the quantitative research was used in the analysis of the research groups of the directory in Brazil, the CNPq website. From these analyzes could be observed the relations between research groups and business enterprises after the braziliam innovation’s law changes.pt_BR
dc.description.resumoA inovação é um importante diferencial competitivo para o crescimento econômico. e inovação é o investimento em pesquisa e a transformação dessa em produtos e/ou serviços. Contudo, grande parte das instituições de pesquisa não explora comercialmente seusprodutos, por isso é necessário incentivar oprocesso de transferência de tecnologia para que empresas possam explorá-la. Esta pesquisa visa avaliar,as mudanças no processo de transferência de tecnologia e no relacionamento entre as instituições de pesquisa e empresas brasileiras, considerando a mudança no marco legal da Lei de Inovação de 2004 e o surgimento do conceito de inovação aberta. Foi realizada pesquisa quantitativa, a partir dos dados do Diretório dos Grupos de Pesquisas no Brasil, do portal do CNPq.Essa análise possibilitou observar os relacionamentos entre os centros de pesquisa e as empresas antes e após a modificação do marco legal.Uma das maneiras de incrementar o processo.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofReview of Researchpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInovaçãopt_BR
dc.subjectTransferência de Tecnologiapt_BR
dc.subjectLei de Inovaçãopt_BR
dc.subject.otherDesenvolvimento organizacionalpt_BR
dc.titleInfluência da lei de inovação de 2004 na relação entre instituições de pesquisa e empresas brasileiraspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
INFLUÊNCIA DA LEI DE INOVAÇÃO DE 2004 NA RELAÇÃO.pdf826.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.