Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47577
Type: Dissertação
Title: Arte urbana, política e escola: um diálogo possível
Other Titles: Urban art, politics and school: a possible dialogue pedagogical proposal
Authors: Débora Cristina da Cunha Souza
First Advisor: Juliana Gouthier Macedo
Abstract: Este artigo trata, a partir de algumas das inquietações presentes em minha trajetória como professora e grafiteira, das possibilidades de diálogos entre o grafite e o ensino/aprendizagem em Arte. Percorro caminhos que entrelaçam minha vida docente e o meio urbano, alinhavados com a bagagem cultural dos estudantes em sala de aula. Essa trajetória artística e docente auxiliou-me no processo pedagógico, possibilitando um maior diálogo entre os alunos, a Arte e a proposição do grafite como possibilidade de se ampliar esse fazer artístico e docente.
Abstract: This article deals with some of the anxieties present in my trajectory as teacher and graffiti artist, of the possibilities of dialogues between graphite and teaching/learning in Art. I follow paths that intertwine my teaching life and the urban environment, aligned with the cultural baggage of students in the classroom. This artistic and teaching trajectory helped me in the pedagogical process, allowing a greater dialogue between students and Art and the proposal of Graffiti as a possibility to expand this artistic and teaching work.
Subject: Arte urbana
Grafite
Arte
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES
metadata.dc.publisher.program: Programa de Pós-Graduação em Artes - Mestrado Profissional
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/47577
Issue Date: 31-Jul-2018
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESE DISSERTAÇÃO DO MESTRADO_DEBORA_ARQUIVOS JUNTOS.pdf15.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.